Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Underminerat ball o strålhorn??? Det låter som att vet tycker att ballarna består av horn??
Kan det kanske vara så att vet menat underutvecklade ballar och strålar? Är strålen tunn och klen?
Jag skulle kanske tänka "vad vet den här veterinären om hästar egentligen??" Kan man lita på resten av besiktningen? Är det besiktning inför köp? Om jag var köparen skulle jag vilja göra om besiktningen med annan veterinär...
Man kan faktiskt få en veterinär som inte kan nått om hästar som utför besiktningen! Jag hade nyligt ute en till min unghäst som ska säljas. Distriktsvet. Han vågade inte ta på hästens senor eftersom den lyfte på bakbenet när han la handen på skenan (hästen är väldigt duktig på att lyfta hovarna när man gör så, så han ville väl bara vara duktig) Dessutom menade vet. att eftersom det var bara han och jag där kunde vi inte göra böjprov eftersom det måste vara en som böjer och en som tittar när hästen springer?? Varför kom han ut då tro?
Svamligt... Om jag var du skulle jag be om en annan veterinär...
Jag har en aning om hur den skulle kunna tänkas se ut, men skulle JÄTTE GÄRNA vilja se en bild på hoven i fråga.
Hon har lätt att bli lite svampig o uppluckrad vid ballarna o strålen,
Underminerat ball o strålhorn??? Det låter som att vet tycker att ballarna består av horn??
Jag tror oxå att det är understuckna ballar hon menar, det ser ut som så liksom! Ska försöka ta en bild, men har INGEN bra kamera alls tyvärr! Men om det är understuckna ballar, vart kommer strålhornet in?
Underminerade ballar har jag aldrig hört talas om, däremot underminerad balle. Men det är en helt annan sak och har inte på denna tråd ellr underforum att göra.
Jag tycker du skall prova med att ställa om denna fråga på SENIOR, där kommer du få en hel uppsjö med svar, allt utifrån deras associationer.
Földfråga, va veterinären en kvinna och himmlade lite med ögonen???
Understuckna ballar finns inte heller på hästar, bara vissa mindre fertila äldre män.
Jag tror det är antingen understuckna trakter eller ballförskjutning.
Fast man vet aldrig, det kan oxå vara en Strasserverkande Veterinär, dom brukar även kalla trakten för häl och hoven för fot. *Rycker på axlarna* Lätt är det inte när massa nya ord kommer in i bilden.
Lycka till med och hoppas på att dom underminerade ballarna blir minerande. *Ler*