Undermålig körlärare

skjona

Trådstartare
Har någon av er anmält en körlärare som ni är missnöjda med?
Hur gick det till och framför allt fick ni upprättelse?
Äldsta dottern har kört hos en helt oduglig körlärare som pratade privatsamtal i mobiltelefon hela tiden medans hon körde,drog rasistiska skämt,aldrig gav några råd eller tips utan mest betedde sej som en irriterande passagerare........
Man betalar faktiskt dyrt för lärarens hela uppmärksamhet :cautious:

Sv: Undermålig körlärare

-Nej, jag har aldrig hört om någon som anmält, men hon får väl byta! Min första körlärare hade inga direkta konstigheter för sig men en pedagogik som inte alls passade mitt sätt att tänka så jag bytte. Inte mer med det. Är han så knäpp så byter väl de flesta och då måste han till slut skärpa sig...

OM hon ska ska anmäla honom så tror jag det lyckas bäst om hon beskrivet en lektion minut för minut och skriver ned exakt vilka skämt han drar. Kanske kan hon ha sin mobil på smyginspelning?

Problemet är ju att det inte är så lätt att bara byta,hon gjorde dumheten att köpa ett intensivpaket så hon fick löpa linan ut.Givetvis klarade hon inte uppkörningen däremot teorin.Nu kör hon på en annan körskola med en normal körlärare.Men en massa pengar fick han för ingenting och jag vill skydda andra från att drabbas.Så får man bara inte bete sej.

Tror det är samma med de som skriver in sej vid små körskolor,kostar mycket att skriva in sej och så kanske det inte funkar med körläraren att skriva in sej vid ett annat ställe kan bli dyrt.

Fast du kan ju byta körlärare inom samma körskola? Jag köpte också intensivpaket men körde med två olika lärare. Hade jag inte gillat någon av de fanns där flera andra lärare jag kunde få köra med :)

Fast du kan ju byta körlärare inom samma körskola? Jag köpte också intensivpaket men körde med två olika lärare. Hade jag inte gillat någon av de fanns där flera andra lärare jag kunde få köra med :)

Det fanns bara den idioten då,en gång fick hon köra med en annan inhyrd men hon var enda eleven så billigast för körskolan att ägaren körde själv......
Hon bad att få någon annan men då sa han att det var en "ekonomisk omöjlighet"

Det borde ju gå att anmäla till ARN eller i alla fall rapportera till Transportstyrelsen eftersom det är de som har hand om alla körlärare.

Om lärare säger att hon har fel och hittar på vad ska ni göra då? Varför skulle man tro att det är något annat än en bitter elev som kuggade uppkörningen och nu ska skylla på läraren?

Tråkigt med dottern men egentligen kan jag inte förstå att det är tillåtet med intensivkurser. Att lära sig framföra ett fordon säkert i trafiken är något som kräver träning och inget man lär sig på en vecka, jag blir galen på alla som kör som idioter i Sthlmstrafiken. :wtf:

Tråkigt med dottern men egentligen kan jag inte förstå att det är tillåtet med intensivkurser. Att lära sig framföra ett fordon säkert i trafiken är något som kräver träning och inget man lär sig på en vecka, jag blir galen på alla som kör som idioter i Sthlmstrafiken. :wtf:

Är det ett likhetstecken mellan intensinvkurser och folk som kör i Sthlm?

Även om du går en intensiv så betyder det inte att du per automatik blir godkänd. Det är fortfarande en uppkörning du ska klara av...

Det var väl egentligen inget fel på min körlärare, men jag hade svårt för honom och tyckte han var litet överlägsen.. Jag pratade med bilskolechefen, körde en lektion med honom och fick sedan en annan. Vi kom jättebra överens.
Så tala med "högsta hönset" först.

Skriv ett dåligt omdöme på Rejta och gärna på FB också. Då brukar dom bli lite mer förhandlingsvilliga om återbetalning....

De har tillsyn på trafikskolor från Transportstyrelsen. Min pappas kusin jobbar med det. PM:a om du vill att jag ska försöka luska hos honom. :)

Ok, nu förstår jag hur det hänger ihop! Men skulle du inte kunna leta efter andra som gått samma intensivkurs? Bilda en facebook-grupp till att börja med och sedan träffas för att skriva en gemensam klagan?

Ja det vore kanske något att bilda en Facebook grupp.

Tycker han utnyttjar människor och vill inte att han ska kunna fortsätta på detta viset.
Dottern träffade en elev som kört upp 8 gånger hos honom.Ibland klarade hon teorin och ibland körningen men aldrig båda samtidigt.Han fixade inte någon återbudstid åt henne för uppkörning utan hon fick vänta så länge att båda proven måste göras om.

Han fällde kommentarer som: "Såhär fattar du väl att du inte kan köra i Sverige,det kanske funkar i Turkiet där du kommer ifrån men inte på civiliserade ställen"

En "rolig" vits drog han också:"Vet du vad det är för likhet mellan en neger och en julgran?Båda har kulor i grenen" sedan följde ett flatskratt.:crazy:
Man tror inte att det finns såna människor på riktigt.

Tyvärr tror jag att det är väldigt vanligt pga den stora inflyttningen och svårigheter att få tider i Sthlm att många har intensivutbildningar i ryggen när de kör upp, får kortet efter avklarade prov och sedan är hälften bortglömt efter en månad. :meh:

Tack:)Jättebra information!!

Fast det hänger ju på om skolan är ansluten till STR, min erfarenhet är tyvärr att mindre seriösa skolor ofta inte är anslutna... Men det finns listor på STR´s hemsida med alla anslutna skolor så du kan börja kolla där!

Är han inte ansluten ska du vända dig till konsumentrådgivaren i din kommun och därefter ARN.
Transportstyrelsen sköter den övergripande tillsynen på trafikskolorna men de tar ej hand om klagomål från kunder!

Ok, nu förstår jag hur det hänger ihop! Men skulle du inte kunna leta efter andra som gått samma intensivkurs? Bilda en facebook-grupp till att börja med och sedan träffas för att skriva en gemensam klagan?

Samma där vänd er till STR´s rekalmationsnämnd, de hjälper er och har alla klagomål samlade!

kl

Fast alltså.. bilda en facebookgrupp för att man ogillar körskolläraren? är inte det extremt pubertalt? Har vi inte kommit längre i det här landet? Anmäl enligt förfarande som står här, rejta gärna, men fb-grupp..

Och varför agera nu när hon redan gått alla lektioner, varför inte reagera när man tagit 1-2 st och märkt att det inte håller? Är ju som hotellvistelse eller vad som, man bör väl säga ifrån så fort det går. Ser ju absolut illa ut att bara ta klasserna och sedan efter kuggad uppkörning klaga- det kommer man inte ifrån.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka