Underliga julklappar

Jamtland

Trådstartare
Fok ärkonstiga... Dottern hade "lilla julafton" på dagis i torsdags. Alla köpte en julklapp för fyrtio kronor, de lades i en säck och alla fick varsin av tomten.

I dotterns paket låg... två förpackningar med batterodrivna värmeljus...:crazy: Som "tur" är så är hon bara två åt ochj tyckte det var rätt så skoj att knäppa på och av ljusen, men ändå?!

Hur tänker man när man står på Clas Olson (där ljusen var köpta) och väljer.? "Hmmm, jag kanske ska gå förbi barnavdelningen och köpa lite v'ärmeljus till barnen?"

Folk ärkonstiga...

Jenny
 
Sv: Underliga julklappar

Haha, ja det var lite udda...:rofl:

Å andra sidan var det ju skoj att din lilla tjej gillade dem.
Min son är också 2 år och gillar allt man kan slå på och av,såsom lampor och dyl så han hade nig blivit superglad...Fast jag håller med om att det var en lite knepig grej.
 
Sv: Underliga julklappar

haha, känns igen:
ni vet när man kommer på på kvällen att man ska ha med present dagen efter. vad har man hemma?

vad föräldrarna måste ha skämts:rofl:
 
Sv: Underliga julklappar

Jag vet inte det... Har själv föraktat de där ljusen men på lucia var det flera barn som hade såna i lyktor. :idea: Aha! Tänkte jag1 Dotter älskar att springa runt med lyktor o med såna slipper man ju ont i magen:)
 
Sv: Underliga julklappar

jag kan tänka mig att det kanske fanns en tanke likt den som skogsridmulle pratar om, att slippa oroa sig för levande ljus+barn.

sen att de var kul som "av och på"-leksak gör väl inte saken sämre? :idea: :D

men visst kan man tycka att det finns lämpligare saker att ge i julklapp till en 2-åring..
 
Sv: Underliga julklappar

Jag tyckte att det var bra! En barnsak och inte barnleksak utan helt enkelt något mycket bra som en barnfamilj kan ha nytta av! De kan ju lysa i en tomtelykta i barnhöjd!
 
Sv: Underliga julklappar

Den klappen var väl inte så tokig? Många barn älskar ju t. ex. ficklampor, så att få elektriska värmeljus kan väl vara kul? De kan ju t. ex. stå vid barnets säng och lysa mysigt vid läggdags.
 
Sv: Underliga julklappar

Min son, 15 mån gammal, fick en porslinsstaty :crazy: Av en tomtenisse som sitter på pottan med nerdragna byxor...

Jag försökte anstränga mig LITE i alla fall när jag handlade julklappen, eftersom det delas ut till alla åldrarna på dagis. Så jag köpte en fin målarbok från Nalle Puh och ett paket kritor till. Det kan användas av alla barnen där åtminstone, så jag slapp skämmas :p
 
Sv: Underliga julklappar

Vid Lucia får vi lägga en frivillig peng till fikat överskottet går till att personalen köper julklappar ofta små tomtar eller liknande. De har sitt eget pynt de får sätta upp, lite speciellt tycker jag och alla får liknande presenter.
 
Sv: Underliga julklappar

*KL*

Även jag förstår tanken bakom de ljusen. Nu kanske två år är lite för litet, men åldersintervallet kanske är större?

Men många barn tycker ju om att ha ljus/ljuslyktor, och med de batteridrivna så kan de ha EGNA 'tända ljus'.

Liten spinoff men jag jobbar på ett gruppboende. Med vuxna, men när man talar mental ålder så är det ju 'barn'ändå. Och jag köpte sådana där värmeljus till en av de boendes lägenhet. Just för att personen gillar levande ljus, och nu kunde h*n ha 'levande ljus' på SIN lägenhet, själv (utan personal som sitter där och 'vaktar'). Klockren hit.
 
Sv: Underliga julklappar

Jag vet inte om du svarade mig eller om det kvar knapplån?

Var det mig du svarade, då är det inte så på hans dagis att dom ska få pynt och sätta upp, utan det ska vara "riktiga" julklappar att ta med sig hem...
 
Sv: Underliga julklappar

Min fem åriga kille fick sådana ljus igår en riktigt höjdpunkt.

En jätte bra julklapp tycker jag.
 
Sv: Underliga julklappar

Varför tycker du att det måste vara speciella barnsaker till barn?

Min erfarenhet är att barn oftast föredrar saker som vuxna har. Riktiga kastruller t ex smäller mycket högre än leksaksditon. Just dessa ljus är ju jättekul att ha på det egna rummet. Har själv gett bort till barn, lite större dock.
 
Sv: Underliga julklappar

Å andra sidan är det svååårt att hitta ngt kul att stoppa i paketet.
Jag hade tjugofem kronor till åldern 10 år. Mkt svårare, tyckte jag iaf.
 
Sv: Underliga julklappar

Mina barn fick diverse serietidningar av en släkting. Det var nog ca 10 tidningar, typ Bamse osv.

Det tycker jag är lite udda att ge till barn som är 1 år och 8 månader! :angel:

/Timsetim
 
Sv: Underliga julklappar

När min dotter var 5½ år fick hon en porslinshund med inbyggd lampa i julklapp. Gulligt kan man tycka, men ena tassen saknades och något elfel gjorde att den inte gick att tända.
Dessutom hade förra ägaren målat på den med en röd tuchpenna.
 
Sv: Underliga julklappar

En begagnad porslinspryl var ju lite speciellt att ge bort... DÅ skulle jag skämas...:crazy:
 
Sv: Underliga julklappar

Hon som gav den klappen är undantaget som bekräftar regeln att alla är bra på någonting. Har aldrig träffat en mer korkad människa. Hon tyckte säkerligen inte att det var ett underligt presentval alls.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp