Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu blir jag nyfiken, hur kommer det sig att du vill rida på asfalt? Tänker mest att många väljer att undvika det om dom kan.Hur vänjer jag bäst min häst vid hårt underlag? Mitt mål är att kunna rida ca 1 h på asfalt och grusväg i varierande fart. Hur lång tid bör det ta innan vi är där? Hon är inriden men under utbildning kan man säga.
Vad är hästen van vid idag? Ålder? Kondition?Hur vänjer jag bäst min häst vid hårt underlag? Mitt mål är att kunna rida ca 1 h på asfalt och grusväg i varierande fart. Hur lång tid bör det ta innan vi är där? Hon är inriden men under utbildning kan man säga.
Låter ju främst som du ska sikta på att hästen orkar och håller för längre turer. Men jag hade nog övat oftare än nån dag i veckan.Hon är sex år och inriden som femåring (kallblod). Tränas 5-6 dagar i veckan; ridning, promenader och frihetsdressyr. I nuläget van vid 20-25 min arbete i paddock eller ca 35-40 min i skogen, ganska lugna turer. Har börjat promenera 15-20 min på asfalt och hårdare grusvägar någon dag i veckan.
Hur vänjer jag bäst min häst vid hårt underlag?