underlag i paddock

T

Tjalfe

Vet inte om den här tråden hamnar rätt nu.
Men vet någon vad som är bäst att ha som underlag i paddock? Ska ju inte vara för tungt.
Ska bygga padock och har funderat på att blanda finhyvlat spån och sand?

Något annat förslag på hur man får ett bra underlag som inte är för djupt/tungt?
 
Sv: underlag i paddock

Vi ska använda vanlig träflis blandat med grus/sand. Billigt och lätt att hålla öppet på vintern.
Träflis brukar vara lätt att få tag på, ring bara till skogsbolagen och fråga. Ridhuset jag brukar träna i har ekflis, dammar inte lika mkt som vanligt spån/flis men det spelar ingen större roll när man ska ha utebana, det finns vattenspridare!
 
Sv: underlag i paddock

Jag har ridit i en padock som hade sand och kabelflis. (Plasten runt kablarna) Frös inte blev bara en tunn skorpa på det. En annan hade de slaggmull i. I ridhuset jag hade min ena häst i hade de sand spån och läderflis. Jätte gammal botten men jag tror aldrig jag har ridit på nåt så bra. Svikta jätte bra och blev inte tungt och dammade inte.

Tror det var Ballast som har på sin hemsida vad man kan tänka på när man ska anlägga en ridbana.
 
Sv: underlag i paddock

Paddex är ett otroligt bra (inte så dyrt) material som ger en "hård" något sviktande beläggning.
 
Sv: underlag i paddock

Håller med tycker paddex är bra, blir inte geggigit när det regnar ute men kan bli något hårt på vintern, men blir inte dammigt på sommrarna,
 
Sv: underlag i paddock

Sannis skrev:
Håller med tycker paddex är bra, blir inte geggigit när det regnar ute men kan bli något hårt på vintern, men blir inte dammigt på sommrarna,


och vart får man tag på paddex?
 

Liknande trådar

Anläggning Det är ingen här som rider längre, så min paddock används inte alls och det växer en hel del gräs och ogräs där. Jag funderar på om jag...
Svar
3
· Visningar
989
Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 118
Senast: Vicks
·
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 191
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
969

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp