Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Något man bör göra regelbundet på en hel del hästar för att de ska hålla sig fräscha.
Ansträngda patellaligament märks sällan på hästen men avlastningen orsakar överansträngning av andra strukturer.
Inte riktigt min melodi efter att tyvärr ha sett alltför många som kladdat med underhudsblistring med otäcka infektioner som resultat.
kladdat med?
Såklart. Men svaret på frågan vilken erfarenhet jag har av behandlingsformen är det jag lämnat ovan.
Jag tycker det har varit effektivt vid lindriga problem och som "underhållsbehandling", men som regel har det kombinerats med någon annan behandling så det är svårt att göra någon egentlig utvärdering.
Vad jag har erfarenhet av så kan tom vilan nästan göra mer skada än nytta på bakknän...
En häst som står under behandling bör givetvis få en tids vila. Däremot hästar som man vet har svaga bakknän bör röras på helst varje dag då vila i regel gör dem sämre. Detta beror ju givetvis vilken typ av problem den har.
Håller med om att träning i backe, drögträning och träning på löst underlag kräver mer underhållsbehandling av bakknäna än vid annan typ av träning. Slitaget märks främst av att hästen ömmar över höfterna och ryggen, har det gått längre får man spruta framknäna...