Underbara Barn-mässan Sthlm

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Magdalena

Nån som ska dit 5/11 (Älvsjömässan)? Jag ska dit och tänkte det kunde vara kul att säga hej till nån härifrån :D

Sv: Underbara Barn-mässan Sthlm

Det är en helt suveränt rolig mässa! Massor med folk, så ta INTE med barnvagnen...

Magdalena skrev:
Det är en helt suveränt rolig mässa! Massor med folk, så ta INTE med barnvagnen...
Jag har eventuellt tänkt komma dit på lördagen - vad nu det är för datum? :confused:
Äsch, menar du på allvar att man inte kan ha barnvagnen med sig dit? jag som hade tänkt slpa med mig Allan.. Hmm, då får jag nog omvärdera mitt beslut om den helgen... *funderar*

TIllägg:
Hur åker man enklast till Mässan? bil? finns det nog med parkeringsplatser? Eller ska man åka kollektivt på nåt sätt? Hur?(vilka tåg alltså?)

Senast ändrad:

Jag skulle parkera på någon infartsparkering och ta pendeltåget dit, det är nog enklast och till och med kanske billigare än att parkera på mässan en hel dag? Kika på SL´s hemsida (www.sl.se), där kan du söka tåg och busstider.

Pendeltåg är enklast. Ta med vagnen och ställ den på "parkeringen" och låna en sjal eller bärsele vettja! Gratis.

Tänk dig hur mycket folk det är på en vanlig mässa. Lägg till 1-2 barn/familj och så barnvagnar på det...

Lördagen är den 5/11, då är jag där. Ska åka dit direkt när de öppnar.

Jag lämnar Allan hemma (hos farmor o farfar, med maken och tjejerna).. Mina axlar håller inte för att kånka runt "dunderklumpen" en hel dag i bärselen (jag har en sådan).

Jag kommer kanske att kliva på tunneltåget i en ändstation och sen byta till en pendel nånstans, antar att centralen är bäst i så fall? Tunnelbana har jag vant mig vid, men pendeltågen ahr jag lyckats undvika hittils! :p

Asch, så synd. Hade gärna träffat busen som jag såg i magen :)

Man kanske ska försöka lura in dig sjalarnas värld oxå... :D Fast det finna även bättre bärselar som man orkar bära en hel dag...

Snurrfian skrev:
Man kanske ska försöka lura in dig sjalarnas värld oxå... :D Fast det finna även bättre bärselar som man orkar bära en hel dag...
Ehh.. Du har inte sett min dunderklumpunge... :D 6½ månad och väger nog fan snart 10 kg :eek: Och vill helst räser-åla runt på golvet.
Dessutom ska jag nog inte ens försöka ge mig på något sådant bärprojekt, med mina ledbesvär (inkl ryggslutet), som förvärrats enormt sen jag fick honom :cry:. Hade jag varit frisk och kry hade det varit en annan sak, nu får jag ont av att bära honom genom halva huset...

ameo skrev:
Jag kommer kanske att kliva på tunneltåget i en ändstation och sen byta till en pendel nånstans, antar att centralen är bäst i så fall? Tunnelbana har jag vant mig vid, men pendeltågen ahr jag lyckats undvika hittils! :p

Men om vi åker tillsammans dit då?
Eller tror du mimus villar bort dig i den stora staden :angel:
Är inte hundra än på att jag ska gå, och varför inte ta bilen??

mimus skrev:
Är inte hundra än på att jag ska gå, och varför inte ta bilen??

Är man där tillräckligt tidigt är det nog lugnt med parkeringsplats, men är man ngt sen så är det ett h-e att hitta parkering.

ameo skrev:
Ehh.. Du har inte sett min dunderklumpunge... :D 6½ månad och väger nog fan snart 10 kg :eek: Och vill helst räser-åla runt på golvet.
Dessutom ska jag nog inte ens försöka ge mig på något sådant bärprojekt, med mina ledbesvär (inkl ryggslutet), som förvärrats enormt sen jag fick honom :cry:. Hade jag varit frisk och kry hade det varit en annan sak, nu får jag ont av att bära honom genom halva huset...

Gnäll lagom, min snart tre månader väger sju... :D Men skämt åsido, en Ergo tex lägger tyngden på höften och rekomenderas av folk som har rygg problem... Och även med en sjal så avlasar du ju väldigt mycket bättre än tex bära i famnen. Med babybjörnen kunde jag bara max en halvtimme och då hade jag rejält ont i axlar och rygg. Men med långsjalen har jag burit nästan tre timmar på raken genom halv Göteborg utan att känna ett dugg... Jo jag klev lite kladdig då lilleman bestämde sig för att slemma ner mig lite... :D

Tja, det lättaste är ju ändå att lämna honom kvar med maken och farmor+farfar... :D
Och jag tror ärligt talat att han tycker de tär roligast också, egentligen. För där får han ju vara på golvet och rejsa runt, det kan han ju knappast göra om man bär honom eller har honom i barnvagn...

Tittade i hans BVC-häfte, när han var knappt 3½ månad vägde han 7585... ;) Sen stagnerar ju viktuppgången en hel del, tackochlov :eek:. Men han ÄR en matfrisk unge, äter stooora mängder, av allt och mkt gärna! :D Och dessutom då lite större än medel... (snacka om att spåra ur tråden :p)

mimus:
tja, visst kan vi ta bilen om du vill, fast jag åker gärna kollektivt om det finns möjlighet - och det gör det ju uppenbarligen! :D Tänkte bara att det nog är lättare att hitta P-plats vid Mörby C än vid mässan...

ameo skrev:
mimus:
tja, visst kan vi ta bilen om du vill, fast jag åker gärna kollektivt om det finns möjlighet - och det gör det ju uppenbarligen! :D Tänkte bara att det nog är lättare att hitta P-plats vid Mörby C än vid mässan...

Ja, i Mörby finns det alltid plats, dessutom så har de en coffeeshop alldeles vid tunnelbanan som inte en kaffegalning som jag kan motstå. :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har tänkt länge att jag vill åka till Tom Tits med barnen, och nu kommer en stängningsdag när jag kan vara kompledig. Vi har dock en...
Svar
6
· Visningar
615
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 283
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 349
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 950

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Dagens nagellack!
  • Svensk politik nr 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat