Underbar morgon - inte...

buschiq

Trådstartare
Usch!!!
Jag har legat och hostat hela natten, så jag är helt slut och sov därför lite extra efter morgonrundan med valpen vid femtiden.
( Lite extra = ända till 6.20)
Hysteriskt pigg hund som fäller krokben för matte med sömn kvar i ögonen.

Vaknar och går och plockar upp bajs i dotterns rum - naturligtvis, fast vi varit ute, men det regnar ju... Kommer ner till köket och sen tar det tre minuter så spyr valpen kaskader med kattbajsspyor. Fy vad det luktar och ser ut ! Rakt över hans fina fuskpäls under matbordet och över halva mattan - som inte går in i tvättmaskinen.
Jag ska sätta in ett litet soffbord på toa till kattlådan! Det får räcka med att han äter sånt ute när jag har honom lös och inte hinner fram. Någon måtta får det väl vara på äckelheter ( i mina ögon, inte hans ;) )

Så frukost till vovve och ut igen. Snabbkiss, så " jag vill in, matte". Nej, då blir det bara mer inne, så en tur till runt huset. Inget kommer. Och vad händer det första det gör när vi kommer in? Naturligtvis, jag behöver väl inte ens skriva det.
Jag är trött!!!!!!!

Tur för valpen han är gullig och fin och tja, bäst ändå....:D
 
Sv: Underbar morgon - inte...

Haha.. Känner sååå väl igen det där.. Tror det var andra natten, med promenader vid 4,30 6,00 8,00 9,30 då gick jag över till "amarillos" jobb så att vovvsen fick träffas. Då börjar människan skratta åt mig.. "sovit dåligt?" frågade hon "inte alls" sa jag, "det märks, för du har tröjan ut och in och bak och fram":smirk: Sedan sov jag med joggingbyxor och t-shirt på i två veckor:rofl:
Trodde aldrig jag skulle komma levande i genom den första månaden:crazy: Men det uderlättar ju att dom är så söta:love:
Har du ingen bild på fridstöraren?
//C
 
Sv: Underbar morgon - inte...

Ja, jag har väl en speciell period framför mig... Utan sömn - eller i alla fall mindre än vanligt.
Nu har jag i alla fall tvättat hans filt, inte så fin längre, men ren.

Här är min lilla busunge. Ser ut som en terrier, trots att han är BC.
scooby008mini.jpg
 
Sv: Underbar morgon - inte...

å vad jag har tur med mina valpar då.. ;) dom har båda sovit till tidigast 7 innan dom varit kissnödiga. så jag har nog aldrig avrit med om den där jobbiga valpmånaden - men jag e inte avundsjuk!!

mne jag förstår hur det är - tycker "synd" om dig! :)
 
Sv: Underbar morgon - inte...

"sovit dåligt?" frågade hon "inte alls" sa jag, "det märks, för du har tröjan ut och in och bak och fram":smirk: Sedan sov jag med joggingbyxor och t-shirt på i två veckor:rofl: //C

He he, jag som alltid haft nattlinne el dyl. sover nu i hel pyjamas och strumpor - för hur ska man annars hitta dem i mörkret i sovrummet utan att väcka sambon... Men det funkar ju det med.
En konst annars att lyckas få tröjan sååå fel som du fick - och utan att märka det.:bow:

Annars sover Scooby från nio på kvällen till sex på morgonen, så det är egentligen inte ett dugg synd om mig för det, det var ju jag själv som höll mig vaken med mitt hostande. Väckte honom alldeles för tidigt också, därav tidig kisspromenad.

Nu står förresten kattlådan i badkaret, så den är fredad.
 
Sv: Underbar morgon - inte...

Haha, känner igen det där :angel:
Var ungefär lika lycklig i natt då jag, som är
dunderförkyld, kom hem med valpen efter en
extra lång kvällspromenad och det första
vovvan gör när hon släpps lös i lägenheten är
att hoppa upp i sängen ock kissa :devil:
Så det blev till att byta sängkläder mitt i natten,
som tur var så hade hon iaf missat duntäcket :bow:

Tur att hon är så söt :love:
(men jag längtar tills hon är stor)
 
Sv: Underbar morgon - inte...

Mäh! Inte mitt fel att du är så dum och skaffar dig en liten ligist.:o

Själv får jag ruska liv i jycken vid halv elva på förmiddagen, tack och lov att jag har en slöfock till hund när jag är en sjusovare själv.
Men han har varit så i snart fem år, bara som valp det var full rulle på morgonen.

Håller hårt i min sömntuta och pussar på honom lite.:love:
 
Sv: Underbar morgon - inte...

en hasp som bara lämnar badrumsdörren någon dm öppet är super när man har en bajsätande hund!
 

Liknande trådar

Hemmet Nu har vi bott i vårat hus drygt 1,5 år och allt eftersom har vi bytt ut 80-tals mattor och tapeter mot nytt och fräscht. Nu står nästa...
2
Svar
25
· Visningar
4 408
Senast: Scata
·
Hästvård Ha,ha ja det låter ju inte klokt, men efter mina erfarenheter av denna förbaskade led, kan man knappast bli annat. Jag tror att innom en...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
13 052
Senast: Speedway
·
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
5 085
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 252
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp