K
Kristin80
Läste nyss nåt kanon.... En mamma har blivit dömd att betala 40000 kr i vite + pappans rättegångskostnader på 8000kr.... för att hon hindrat umgänge mellan barn o pappa trots domar från TR o Svea Hovrätt....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kristin80 skrev:Är den inte ovanlig? Det trodde jag... vet du fler fall där det dömts såhär... nyfiken....
Madick skrev:Det jublar jag inte heller över utan att veta mer. Har läst om alldeles för många fall där barnet HAR farit illa, men domstolen ändå tvingar till enskilt umgänge för pappan!
mimus skrev:Jag vet flera, men så möter jag dem via mitt jobb.
Därav var jag nyfiken på denna dom, därför att jag kan med stor säkerhet säga att det ligger mycket konflikter och smärta bakom.
Och det är svårt att uttala sig utan bakgrund. Därav är jag nyfiken på just denna info
Madick skrev:Allvarligt? Börja med att läsa Gömda, Asyl och Mias Hemlighet. Sen hittar du nog tidningsartiklar och annat som du missat tidigare.
Du har själv inga fakta om domen du kommer med, men vill att jag ska leta upp aktuella domar?Kristin80 skrev:Syftade på domar.... man är ju trots allt oskyldigt tills motsatsen bevisas.... Jag var intresserad av fall med domar, där umgänge ändå är aktuellt...