Umgängestrubbel

Sv: Umgängestrubbel

Det fungerar inte att bara prata.. Inte att spela blåögd heller.
Min enda chans att få det "rätt" (umgänget) är att ha det via mail. Annars kommer det fort ett: -Men det har jag ju sagt till om flera gånger...
Vilket har försvunnit sedan vi gjorde avtalen via mail. :D
mvh
 
Sv: Umgängestrubbel

Nej, jag vet.
Det var därför jag hade en förhoppning om någon liten paragraf jag kunde luta mig mot, för det vet han att han måste respekteras.
Av samma anledning lär jag inte få honom till familjerätten.
Nåväl, jag får försöka göra det bästa av det.
Trodde i min enfald aldrig att jag skulle hamna i ett sådant här låst läge.
Jag har alltid trott att om man bara kan samarbeta som vuxna, vara positivt inställda på bästa lösning för barnet, så skall det gå som en dans. Men nu vet jag att det inte är någon garanti... :(

Jag förstår att nattsömnen har förbättrats med hästen!
Jag kommer ihåg hur jularna var här förr. Mina kusiners mamma jobbade som någon chef som då var beslutsfattare angående omhändertagande av barn.
Ju mer julen led, desto mer på dåligt humör blev hon. För som regel låg det en hel bunt med "fall" på hennes bord på första arbetsdagen, efter julhelgen... Och andra storhelger givetvis.. Sedan hon slutade har hon blivit en helt annan person att fira jul med..
Så all min respekt för ett mycket emotionellt tömmande arbete. Även om det säkert finns ljusglimtar i ert jobb, så föreställer jag mig att ni mest får hantera människans sämsta och lägsta sidor...
Hoppas ni har en jättebra lön!! Så ni har råd att avla som ni vill! ;)
mvh
 
Sv: Umgängestrubbel

Så trist, jag hoppas du får nån rätsida på eländet. Och att pappan förstår att han gör sonen illa.
Jag har nog inga bra idéer, har aldrig haft de problemen med mitt ex.

Och jag trodde nog som du, att två vuxna som vill barnets bästa borde kunna prata och komma överens. :crazy:

Hur som önskar jag dig allt väl i detta krångel och ork att stå på dig.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 953
Senast: mars
·
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 695
Senast: Cocos
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
61 860
Senast: lundsbo
·
Småbarn Jag känner mig mer än lovligt nervös. Barnets far kommer för att umgås med vår son och jag har äntligen fått honom att gå med på...
2
Svar
21
· Visningar
4 466
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Gammal hummus?
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp