Saigon
Trådstartare
Nu har jag lite frågor angående umesläp. Är i valet och kvalet mellan Ume och Boj och skulle vilja veta lite mer om umesläpen.
1. Under vilka år hade man problem med dåligt virke i bakluckan?
Jag vet att Ume började installera alu-ramper fr.o.m -05 så det var kanske runt de åren som de hade problem?
2. På tidigare årsmodeller har ytterväggarna varit "bubbliga" (så som det är på mga husvagnar). Fr.o.m. vilket år började man med helt släta ytterväggar?
3. Hur lossar man säkerhetsbommarna? Är det enkelt?
4. Om ett släp har beställts med földörrar framtill istället för bommar, redan från fabrik, finns ändå säkerhetssystemet installerat då? Dvs om nästa ägare byter till bommar istället för dörrar, fungerar säkerhetssystemet då?
5. Några nackdelar som ni med umesläp har upptäckt (utöver bakluckorna)?
1. Under vilka år hade man problem med dåligt virke i bakluckan?
Jag vet att Ume började installera alu-ramper fr.o.m -05 så det var kanske runt de åren som de hade problem?
2. På tidigare årsmodeller har ytterväggarna varit "bubbliga" (så som det är på mga husvagnar). Fr.o.m. vilket år började man med helt släta ytterväggar?
3. Hur lossar man säkerhetsbommarna? Är det enkelt?
4. Om ett släp har beställts med földörrar framtill istället för bommar, redan från fabrik, finns ändå säkerhetssystemet installerat då? Dvs om nästa ägare byter till bommar istället för dörrar, fungerar säkerhetssystemet då?
5. Några nackdelar som ni med umesläp har upptäckt (utöver bakluckorna)?