Ultraljud-jag grät

lakrits

Trådstartare
:o Måhända jag är känslig men vilken lycka.
Ultraljudade min häst häromdagen och vad fanns där,,,,jo en
liten fölis. Jag har längtat så efter detta ögonblicket och sett framemot att få henne dräktig och nu var hon det..
Kan man bli lyckligare :love:
Detta är hennes första föl och mitt första i min (nästan) ägo,,,

kände precis likadant och är i samma sits som dig. jag är superglad, och har ultraljudsbilden på kylskåpet. ;)

grattis :)
när min häst skulle ultraljudas så kunde jag inte vara i stallet, jag var så närvös :o
vem är den blivande pappan?

Jag kan ärligt säga att jag osså grät av lycka då mitt sto kollades andra gången på dygn 30(tror jag det var). Var ej med på dygn 18 då hon kollades på stationen då.
Visst är det underbart att se den lille på skärmen o inse att dom faktiskt är dräktig. :love: :love: :love:

Jag vet knappt om jag vågar tala om det då jag fått påhopp tidigare om detta men valet är ju mitt. Mitt sto är en travare och pappan är halvblodskäck (dock icke godkänd).
Han är stor, bra temperament och väldigt fin gång.
Konstigt vad man helt plötslig "pjoskar" lite extra med hästen sin nu när man vet att hon är dräktig :D :love:

då har du gjort samma kombination som jag! :p
jag höll på o bli nertryckt ända till kina :D

Jag har nu bstämt mig för att betäcka mitt varmblodssto med en skäck!
Vad är det för häst du betäckte med. Vad fick du betala för det?? Var står han?? :D :D
Vad heter hingsten?

Ja, håller man sig inte till sina "egna" raser utan tillverkar korsningar får man tydligen stå ut med sådant.
:D

Jag vill osså veta vem du betäckt med. :D :D

Betäckte mitt vbl sto ifjol med hbl skäcken Simsalabim.
Hon fölade för 2 veckor sedan. Jag fick en brun hingst med bläs o 3 vita ben. :)
Ingen skäck, men helt underbart sööööt ändå. :love: :love:

jag förstår bara inte varför folk ska tjabba så? det är väl inte deras hästar? dom behöver inte röra dom!

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 664
Senast: Karro-Lina
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 519
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 389

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka