Ultimate balancer från Dodson & Horrell

cactuspower

Trådstartare
Jag tänkte höra om någon har erfarenhet med att fodra med Ultimate balancer från Dodson & Horrell. Jag har läst lite om det på nätet, visserligen är det Dyrt men det verkar ju vara väldigt heltäckande så jag är intresserad av att veta om ni har några tidigare erfarenheter om fodret.


Vi har ett toppenbra hösilage i år, bra kvalité och det är analyserat med riktigt bra värden så jag har redan räknat ut att det skulle fungera och ge utav hösialget samt rekommenderad giva av Ultimate balancer och att det då täcker alla behov.


Så nu vill jag gärna veta vad ni tycker om det :) positivt/negativt? har ni märkt någon skillnad på era hästar när ni fodrat med det och på vilket sätt?
Tycker dom om smaken, hur är konsistensen? fått för mig att det är pelletsar?


Ger ni U.B så det täcker alla behov eller ger ni något mer foder i kombination bortsett från grovfodret?


Tacksam för svar :) :bump:
 
Sv: Ultimate balancer från Dodson & Horrell

Ultimate Balancer har jag ingen erfarenhet av. Men jag hade en tunn åring i våras, som trots mycket mat och parasitkontroll inte såg ritkigt bra ut. Fick rådet av flera att testa Dodson & Horrell och sagt och gjort så gjorde jag det.

En och en halv månad senare hade han en fin överlinje, gått om hull och såg så frisk ut som han borde göra.

Innan Dodson & Horrell
35435_403805677476_707427476_4917563_6311182_n.jpg


Efter Dodson & Horrell
57890_431152747476_707427476_5618189_7801281_n.jpg

57890_431152757476_707427476_5618191_8026191_n.jpg


Jag har bara gott att säga om Dodson & Horrell. Det funkade verkligen på min åring, när annat kraftfoder inte hade gett ett så bra resultat.
 
Sv: Ultimate balancer från Dodson & Horrell

har inte heller testat ultimate balance men safe & sound, stay power och 16+. allt var super bra, fång shettisen fick inte fång, tävlings hästen var lagom rund och go med lagom mycket energi och min gamla ponny fick upp hullet lite.

enda nackdelen är att det är dyrt och ganska svårt att få tag på :( + att en säck alfalfa jag köpte därifrån var dammig och smulig, hästarna vägrade äta det :(
 
Sv: Ultimate balancer från Dodson & Horrell

*kl*

Det enda D&H jag har provat är fölfoder, "foal creep pellets" -vilka är kanon till fölisarna under och efter avvänjning!

Jag har flera vänner som svär vid D&H och då särskilt "Build up" som ska ha gjort "underverk" enligt utsago. Har som sagt inte testat själv, men är också lite nyfiken just på Ultimate Balancer....
 
Sv: Ultimate balancer från Dodson & Horrell

Hej
Jag använder genomgående D & Hs produkter och är nöjd. Jag har ett bra hösilage, som jag efter grovfoderanalys bl.a. kompletterar med kraftfoder i form av D & Hs "Stay power" (de yngre "Mare & Youngstock") samt "Ultimate Balancer".

När Ultimate Balacer ges kunde min kraftfodergiva halveras enligt analysen. U B är små pellets, och hästarna äter dem blandat i kraftfodergivan. Behövs inte mycket, endast 150 gram per dag i komplement till värdena på mitt hösilage.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag äger en dräktig sak som matvägrar i tid och otid. Hon går in i högdräktighet i slutet på januari/början på februari. När hon inte...
Svar
2
· Visningar
1 063
Senast: elle12
·
S
Foder & Strö Någon som har erfarenhet utav detta komplement/hel foder? Vill hitta ett bra komplementfoder som täcker basbehovet utav vit. samt...
Svar
2
· Visningar
1 621
Senast: ang
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp