cactuspower
Trådstartare
Jag tänkte höra om någon har erfarenhet med att fodra med Ultimate balancer från Dodson & Horrell. Jag har läst lite om det på nätet, visserligen är det Dyrt men det verkar ju vara väldigt heltäckande så jag är intresserad av att veta om ni har några tidigare erfarenheter om fodret.
Vi har ett toppenbra hösilage i år, bra kvalité och det är analyserat med riktigt bra värden så jag har redan räknat ut att det skulle fungera och ge utav hösialget samt rekommenderad giva av Ultimate balancer och att det då täcker alla behov.
Så nu vill jag gärna veta vad ni tycker om det positivt/negativt? har ni märkt någon skillnad på era hästar när ni fodrat med det och på vilket sätt?
Tycker dom om smaken, hur är konsistensen? fått för mig att det är pelletsar?
Ger ni U.B så det täcker alla behov eller ger ni något mer foder i kombination bortsett från grovfodret?
Tacksam för svar
Vi har ett toppenbra hösilage i år, bra kvalité och det är analyserat med riktigt bra värden så jag har redan räknat ut att det skulle fungera och ge utav hösialget samt rekommenderad giva av Ultimate balancer och att det då täcker alla behov.
Så nu vill jag gärna veta vad ni tycker om det positivt/negativt? har ni märkt någon skillnad på era hästar när ni fodrat med det och på vilket sätt?
Tycker dom om smaken, hur är konsistensen? fått för mig att det är pelletsar?
Ger ni U.B så det täcker alla behov eller ger ni något mer foder i kombination bortsett från grovfodret?
Tacksam för svar