Ultimata vörtbrödet!

_Maria_

Trådstartare
Jag tänkte baka ett vörtbröd till jul men vill ha ett recept som ger ett saftigt, luftigt och smakrigt bröd. Tycker inget av tidigare recept jag använt blivit tillräckligt bra. Jag gillar vörtbröden som sälj färdiga i butikerna, tycker dem oftast uppfyller kriterierna men de hembakta blir inte lika varken saftiga, luftiga eller smakrika. Sitter ni inne på något riktigt bra recept?

Jo, jag har ett favoritrecept. Kan tycka att andra vörtbröd är helt okej, men inget smakar som detta enligt mig. Det är från tidningen Lantliv 11/2007, har inte gjort det på något år men väldigt många tidigare. Jag har inte ändrat något utan följt receptet till punkt och pricka när jag har bakat det. 2 stora bröd blir det. Riktigt luftiga.

Nu hoppas jag 1. att man får lägga in bilder från tidningar 2. att ni kan ta att bilden ligger på sidan, jag vet inte varför det blev så men är för trött för att prova igen. :laugh:

317bk0z.jpg

Liknande trådar

Mat Jag blir så trött på att kött-kopie-företagen tar bort de produkter jag gillar... En maträtt jag tycker mycket om är typ...
2
Svar
28
· Visningar
1 970
Äldre Var handlar ni era livsmedelsvaror? Coop, Ica, Willys, annat? Handlar ni alltid i samma butik/från samma kedja eller varierar ni? Vad är...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
4 018
Senast: JGD
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 387
Senast: Alexandra_W
·
Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag...
2
Svar
33
· Visningar
8 149
Senast: As_Vegas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022