Ugglor i centrala Stockholm?

Sipuli

Trådstartare
Häromdagen fick jag mig en rejäl chock då jag tittade ut genom fönstret och såg detta:
16296911.jpg

Tog ett tag för mig att inse att det faktiskt var en UGGLA! Liksom, en uggla MITT i Stockholm! :eek:

Glodde på den ett bra tag och smsade en vän och frågade en vän om detta ens var möjligt... missade t.o.m bussen för att jag var så upptagen med min uggla, haha.

Efter ett tag blev jag lite misstänksam eftersom att den var lite väl orörlig för att vara en riktig uggla (det blåste riktigt rejält, samt att det regnade ordentligt). Och visst hade jag rätt, nu; tre dagar efter så är ugglan fortfarande kvar :D (och ja, det ÄR faktiskt en uggla; även om den inte är riktig, haha).

Sv: Ugglor i centrala Stockholm?

Nu har nåt spännande hänt i trollkarlsvärlden, då brukar man se ugglor på underliga ställen och tider! :idea:

:angel:

Vet inte om det gör det fortfarande, men när jag var liten hängde det en läskig uggla på en perrong vid T-Centralen :)
(Nej, den var inte levande, men det var lite läskigt innan man upptäckte att den faktiskt var av plast :) )

Yep, för tre månader sen. :p

nidron: Haha, ja den här är ju bara några 100m därifrån så de kanske tjänar något syfte. ;) F.ö så förstår jag inte varför den här tråden flyttades till övriga djur när det inte ens handlar om ngt riktigt djur, men i alla fall.. :p

De flyttar dit där det finns gott om råttor och möss. Det finns det nog i Stockholm.

Har dem det inte för att skrämma duvor ifrån taken då? Om den är av plast vill säga.

De hade dem överallt i tyskland, stora rovfåglar av plast och stålpinnar på taken :p

Ojdå, såna har vi haft på taken på höghusen ända sedan jag var liten :rofl: Har det tagit så många år för storstaden att upptäcka dess funktion? :rofl:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka