Mollgan
Trådstartare
Är sedan någon dag hamstervakt och har buren i köket. I köket finns också en liten parakit men han har bott där många år. Igår kväll sa det PANG i köksfönstret och nedanför fönstret satt strax en något tilltufsad och förvånad UGGLA!
Vad tror ni, kan herr/fru Uggla
1. ha sett hamstern och siktat in sig på middagen
2. flugit "mot solen" (dvs fönstret, men det brukar väl inte ugglor göra)
3. varit skadad på något vis och därför missat att flyga ovanför/förbi huset
4. velat äta min pippi, men han har ju alltid bott på den platsen, vi borde fått ugglor i fönstret förr?
SER ugglor så bra? Hamstern är i en bur på en bänk ca 4-5 meter från fönstret men väl synlig när han tittar fram. Pippin sitter närmare fönstret och är väl synlig även han. Ska jag räkna med att det kommer fler ugglor? Hur hindrar man det? Kan ju inte gärna mörklägga köket...
Ugglan piggade på sig efter någon minut och flög ljudlöst iväg så jag hoppas den bara fick lite huvudvärk.
Vad tror ni, kan herr/fru Uggla
1. ha sett hamstern och siktat in sig på middagen
2. flugit "mot solen" (dvs fönstret, men det brukar väl inte ugglor göra)
3. varit skadad på något vis och därför missat att flyga ovanför/förbi huset
4. velat äta min pippi, men han har ju alltid bott på den platsen, vi borde fått ugglor i fönstret förr?
SER ugglor så bra? Hamstern är i en bur på en bänk ca 4-5 meter från fönstret men väl synlig när han tittar fram. Pippin sitter närmare fönstret och är väl synlig även han. Ska jag räkna med att det kommer fler ugglor? Hur hindrar man det? Kan ju inte gärna mörklägga köket...
Ugglan piggade på sig efter någon minut och flög ljudlöst iväg så jag hoppas den bara fick lite huvudvärk.