Uddens vårfälttävlan

RostKaptenen

Trådstartare
Är det inte dags för säsongens första tävlings tråd nu??
Tågarp har inte fått någon så Udden får vara först ut.

Vilka ska dit? Vad ska ni rida??

jag ska rida debutant klassen med min 6-åring. Han avslutade säsongen fint där förra året så jag hoppas att vi kan fortsätta där vi slutade. Härligt att komma igång!

Sv: Uddens vårfälttävlan

Jag och min Kamel kommer till Udden :) Vi startar lättklassen.

Var ute på terrängbanan idag för första gången i år, det var underbart! :bump: :banana:

Tjohoo! Nu är det igång:D

Jag visste inte riktigt vad jag skulle vänta mig av dagen då min häst har varit ganska trött och slö i veckan. Han stod lungt (för en gångs skull...) när vi gjorde iordning inför dressyren. Jag hoppade upp och skrittade iväg, vi kan säga så här, jag är väldigt glad att jag hade nysmörjd sadel och att jag bytte till helskodda ridbyxor:angel: Hästen lekte nog "inte nudd mark" på väg till framridningen. Folk måste ha trott att jag var galen som kom med ett oinridet monster på 700kg:o Jisses!

Så fort jag lyckades styra in honom i ridhuset lugnade han sig dock. Lite seg i dressyren men ok, 56 straff.

Hoppningen tog vi oss runt, ett pet.

Terrängen var riktigt fin! Lite vinglig och "bäbis" på de första 2-3 hindren sen släppte det. Han hittade sin stora galopp och blev finare för varje hinder:love:
Ett par tidsfel fick vi men det känns bra inför resten av säsongen!

Jag är supernöjd med tävlingen :)

Kamel var såå glad att få komma ut igen :bump: och jag också :D
Vi gjorde en litet laddad dressyr (skritt är faktiskt en helt onödig gångart) på 45 straff, och felfri hoppning.
Terrängen kändes så bra, mycket glad häst så det var bara att styra och hänga med. Sen blev det några sekunder över optimaltiden vilket helt och hållet var my mistake. Men de flesta var ännu långsammare så vi fick med oss en placering ändå - väldigt trevligt :)

jag bvet inte det men kan kolla upp, jag han i alla fall inte fota något då sonen red och jag själv var på parkeringen och speaker i terrängen

Okay så du tog bilder?? :)

Jeg havde start nr 109 og red på en STOR:) brun hest ;)

62838_437740156695_555851695_5914934_655959_n.jpg

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 317
Senast: lirco11
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
822
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 415
Senast: Mia_R
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 409

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål och Planer 2025
  • Retrievertråden

Hästrelaterat

Omröstningar