Udden 27 och 29 april

Marvin

Trådstartare
Nu är det snart dax, nervöööös!! Är det nån mer som ska dit förutom Elin och jag?

Det jag funderar på just nu är varför man har lagt banvisningen och veterinärbesiktningen på samma tid på fredagen, genomtänkt??

Sv: Udden 27 och 29 april

Jag kommer både fredag och söndag, är åxå nervös. Men hittade ngt spännande i fälttävlans TR mom 457 att man får rida lätt i alla debutantprogrammen om man vill, tror vi att dommarna har koll på det, har ngn annan gjort det i år? verkar som en ny regel för i år, inte mig emot:)

Woop, woop! Bra att du redan har svarat för mig!:D
Känner mig rätt ensam i min klass imorgon hoppas de slår ihop ST och TH. Eller ja gör de inte det kommer jag ju "vinna" som ensam startande:angel:

Men det var väl 2 vet check tillfällen? Så man kan besikta på det ena och gå/rida banan när det andra är?

Jag kommer inte gå banan till häst ändå... Så jag kikade inte så noga:angel:

Ja det stämmer, det läste en dressyrdomare upp för oss (ändring 2012). Man får rida lätt i hela programmet eller i "hela programpunkter".

Jo dottern ska oxå dit, tillsammans med döttrarna Berg på söndagen! Hoppas på bra väder!:D

Då var den första stilterrängen avklarad! Skitkul att det kommer mer sånt hit till vårt lilla land! Tror att det kommer bli väldigt nyttigt och användbart:laugh:

Min pålle var duktig, skuttade runt banan utan några som helst frågetecken (även vattnet:D). Enda problemet är egentligen att kunna få igång galoppen ordentligt. Han blir gärna lite "småtjurig" när man vänder bort från "utgången" eller vad man ska säga, det är nog inget som syns mer än att det blir lite korsgalopp och går lite småsegt. När man rider hemåt däremot, jäklar vad han kan galoppera:love: Jag hade lite mer "press" på honom när jag red fram då han hade mer energi nu än efter 2 andra grenar i kroppen. Superbra att man kan få träna på endast terrängmomentet! Vi fick 7,7 och eftersom min pålle är 7år så var det stilterräng, hade hellre ridit terränghästprov;) Sedan fick vi avdrag för tiden... Måste lära oss att svänga lite kvickare! Dock var banan rätt knixig så det var inte till min hästs fördel direkt:angel:

Nu ska jag lära mig dressrprogrammet så ser vi fram emot söndag och ytterligare en trevlig dag på Udden!:bump:

Och Marvin, tack igen för skydden!! (klante jag lyckades med konststycket att åka till Kalmar med 1 frambensskydd:crazy:)

Och by the way satt min lilla bil också rejält fast i leran när jag skulle köra... Fick som tur var hjälp av 2 snälla människor, någon som har en 4hjulsdriven bil över till mig?

Senast ändrad:

Ja, jag har ju uppenbarligen ingen 4WD över... :crazy: Tur jag har en stark hästskötare! :)

90-banan var typ exakt samma som vi hoppade på träningen där för 2 veckor sedan och Chatsi hoppade glatt på allt. Jag hade inte det där riktiga suget som på senaste träningen, men hon är ju pigg och glad och när hon ser hindret vi ska hoppa så suger hon tag i det. Galopperade glatt genom vattnet.

Även Chatsi stod emot när vi red bortåt på banan (vilket var de första hinderna för oss), ville vända och blev seg och slingrig. Lite förvånande ändå eftersom hon när vi rider ut aldrig har några problem att gå hemifrån, ifrån andra hästar eller liknande. Jag tog det rätt lugnt så vi fick såklart stora tidsfel.

Red terränghästprovet och fick 7,3 i grundpoäng, kommentarer som lätt galopp, stort förtroende för sin ryttare, lyssnar bra på ryttaren, men mer tryck bakifrån önskas.

ja, vad säger man...lyckades med konststycket att åka av vid trakenern både i första rundan och i omstarten... känns väl sådär inför morgondagen, men jag och hästskötaren gjorde endå en bra insats med att knuffa loss din bil iallafall:)vi hjälper dig gärna imorgon åxå;)

Haha var det ni?:D Tack så jättemycket för hjälpen igen!:laugh:

Tyvärr stod Musse med ett svullet ben imorse när jag kom till stallet:( (Ja det blir "imorse" då det var över en timme sedan;))
Inget allvarligt men han markerade lite, lite och jag vågar verkligen inte chansa med min lilla ponny!:o Troligtvis är det bootsen han har i hagen för att inte trampa av sig skorna som är boven i dramat... Suck inte lätt med för lång ben...

Åh, så trist att ni inte kunde komma!

Vi är hemma igen efter en superlång dag. Vi sover nog gott i natt allihopa, inkluderat hästskötarna. :angel:

Nu är debuten avklarad! Konstaterar att vi behöver slipa dressyr och galoppträna.

I dressyren drog vi på oss 72,8 straff. :o Hon gjorde typ det hon skulle göra nästan där det skulle göras, men mycket avdrag för ostadig form och tidvis över tygeln.

I hoppningen red jag som en kratta, och vi hade kunnat haft ner varenda bom där var, men som tur var räddade Chatsi oss och vi gick felfritt!

I terrängen blev Chatsi jätteförvånad när hon såg det första hindret och la i handbromsen. :crazy: Hoppade det till slut snudd på från stillastående. Sen rullade hon på utan någon som helst tvekan, utom en läskig nerförsbacke. Uthoppet var däremot inga problem. Hon galopperade glatt på, ändå överskred vi optimaltiden med typ 50 sekunder. :cool:

Så nu blir det mer träning!

Liknande trådar

Hemmet Kom att fundera på det här med gillestugor, kanske för att vi har två stycken och att jag just nu sitter i en... Vad har ni för...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 850
Senast: tuaphua
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 707
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
2 090
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 848
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka