Udda sätt att få sin bebis att somna...

taccotad

Trådstartare
Vi har begåvats med två barn som inte är så väldigt sömniga...

Vår lille Alex är precis som storebror var när han var liten. Envis som synden är det gäller att somna. Vet att vi många gånger fått tipsen att köra honom i vagnen över tröskeln eller sätta honom i bilen och köra.

Fnissade för mig själv när jag för en stund sen skulle få honom att somna. Det senaste och enklaste sättet han somnar är om man går ut på altanen och bär honom upprätt sen lägger man i turbon och går i en stor ring...man går fort som f*n. Då somnar han rätt snabbt! Vissa gånger han det gått folk ute på grusvägen...som nog undrar vad jag sysslar med:D men det struntar jag i.

En annan sak som funkade tidigare var att ha han i vagnen och köra över en sladd. Fick inte skumpa för mkt och inte för lite.

Så, har ni några roliga tips får ni gärna dela med er!

Sv: Udda sätt att få sin bebis att somna...

My somnar på sturt om man står och håller henne med hennes mage mot sin, huvudet vilandes i armvecket och andra handen om rumpan, och sen gör djupa knäböj i rätt snabb takt =) Bra träning!

Om My inte somnar i vagnen men jag ser att hon är trött brukar jag vända vagnen så hon får ljuset i ögonen, då blundar hon direkt, vänder sig lite mot sin snutte och somnar. Skitbra!

//julia

Det här funkar alltid, om inte direkt så efter ett tag:

- Lägger en filt som han kan ta tag om och gosa in sig i
- När han blir ledsen så viftar han gärna med dom små armarna så jag tar tag i båda hans händer med ena min hand och håller mot hans bröst och vaggar honom från sida till sida.
- Håller emot när han vill vifta - han slutar gråta nästan direkt och somnar fort. Håller såklart inte emot med kraft snarare som ett stöd o han ger sig ju så fort han känner att man har handen där.

Känns som han tycker det är tryggt och mysgt för han blir så nöjd :)

Ella somnar direkt när man lägger henne i vagnen och kör några skuff över våran uberperfekta tröskel.

Hon måste dock ha sin Mu-snutt ( snuttefilt ) som hon gosar och drar i ansiktet.

Tidigare har hon somnat i famnen men det går absolut inte för sig längre oavsett hur man håller ..

Haha ja det är härligt att höra fler med lite annorlunda tillvägagångssätt. Måste testa knäböjsgrejen i morgon ;)

alex hade en period nu i sommar då han bara skulle somna i vagnen, helst körandes antingen på altangolvet rätt över trallen så den skumpade lite lagom eller ute på gårsplanen. Automatiskt börjar man gunga vagnen lite men attans så arg han blir då, nä det ska vara lite lagom skump tycker vår bortskämda lilla sötunge.

Liknande trådar

Småbarn Nu behöver jag eran hjälp... Vi har en tjej här hemma som fyller tre år i sommar. Hon har ALLTID varit väldigt svår att söva och har...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 196
Senast: Lingon
·
  • Låst
Relationer Hej kära buke. Jag har så ledsen och förkrossad att jag behöver skriva av mig och ha någon som lyssnar. För åtta år sedan träffa jag...
Svar
8
· Visningar
2 068
Senast: NotlikeI
·
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
2 084
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka