Udda fundering?

Acses

Trådstartare
Såg tråden om amning och tänkte våga mig på att fråga en hemskt pinsam sak.

Det är så att jag har hemskt känsliga bröstvårtor, inte på det sexuella planet, utan att jag får ONT vid minsta beröring. Och då jag väntar barn så faller det sig naturligt att jag funderar över detta med amningen.

(För att förklara ungefär hur ont det gör, så kan jag säga att om jag borstar av smulor från tröjjan och kommer åt en bröstvårta är det på gräns att jag grinar!)

jag har dessutom märkt att under graviditeten har de blivit känsligare. Har ett jävla shå i duschen för att duschstrålarna inte ska komma åt brösten.

Till min fråga, någon som haft liknande problem? Hur funkade det att amma? Om smärtan håller i sig under aming, är det tillräcklig ursäkt för att inte amma? Bör jag prata med MVC om det här?
 
Sv: Udda fundering?

Jag är också känslig, men ingen smärta bara obehag om någon rör vid brösten. T o m bilbältet stör. Jag har inga problem att amma.
 
Sv: Udda fundering?

Jag var inte känslig innnan jag började amma men när jag väl började amma gjorde det djävulskt ont. Bara grinade och grinade tills jag fick skydd att sätta på vårtan och då gick det genast bättre. Det är vanligt att man får jätteont när man börjar amma och har du redan ont från början kan du nog vänta dig att det gör ont då med tyvärr.

Om jag var du skulle jag prata med BM för är du säker på att det inte är något medicinskt? Tex svamp som gör att det är så ömt där.
Sen kan du testa vårtskydd när du ammar men har du så ont av att bara nudda så gör det nog ont bara av att sätta på skydden.
 
Sv: Udda fundering?

Har liknand eproble, me konstigt nog var amningen aldrig något problem.

Amamde båda mina.
 
Sv: Udda fundering?

Inget obehag av amningen, men direkt någon/något rör bröstvårtan känner jag obehag, men inget som har med bebisen att göra. Använder vårtnapp pga plana bröstvårtor, men har även nu provat utan och det var inte obehagligt. Det känns ju när bebis suger fatt både med amningsnapp och utan.
 
Sv: Udda fundering?

Jag tror inte heller att det kommer att vara ett problem vid amning. Jag är nog lite som du och trodde aldrig att det skulle funka. Men jodå, nu använder vi "matnappen" (amningsnapp? En lite plast-tuta) vid varje amning och det fungerar bra.

Om det trots allt gör så ont att amningen blir en plåga är det självklart skäl nog att inte amma. Ta upp det med din barnmorska redan nu så slipper du jobbiga diskussioner på bb om det skulle visa sig vara för obehagligt.

Mellan amningarna finns ju de förträffliga "rundlarna" (vad heter de då - amningsilägg? Mjuka fina bomullsrundlar att lägga i bh:n)!
 

Liknande trådar

Övr. Barn När amningen funkar som den ska, hur känns det då? Är det normalt att ha så ömma bröstvårtor att det blir nästan ett projekt att torka...
2
Svar
39
· Visningar
10 155
Senast: vindvissla
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 177
Senast: sweet_extraa
·
Övr. Barn Ja, det skulle jag vilja med Elins farmor! Himmel, den ena farmodern är värre än den andra!!!! Jag trodde inte att någon kunde vara...
43 44 45
Svar
892
· Visningar
77 312
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sortera plast?
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17
  • Kamera i stall

Omröstningar

Tillbaka
Upp