Tysk RP, Victoria's Chirac

Zuzzi

Trådstartare
Någon som vet stam och information om denna ridponnyhingst? Det jag vet om hingsten är att han är född 1988-04-16, mörkfux, 146 cm. Hittade även en liten bild och ser trevlig ut, tävlingsresultat?

Har sökt på nätet men allt står på tyska som jag inte kan översätta.

Vi har ett tyskt ridponny sto på ridskolan som är en fantastisk hoppare och har jättetrevliga gångarter, ser ut som ett litet fullblod i miniatyr. Fick just passet till henne och är nyfiken på henne stam.

Sv: Tysk RP, Victoria's Chirac

Han är efter en welsh hingst med namn Constantin som är verksam i Tyskland. Constantin är e. den lilla prestations hingsten Whatton Copper Beech som fanns sina sista år i Frankrike på Syndicat Linaro. Constantin är också far till Konrad flerfaldig EM segrare i Dressyr och den i Sverige nu stationerade Champagner W som går i Svenska Ponnydressyr landslaget. Hans möderne vet jag tyvärr inte mycket om.

Tack! Hittade åt mödernet... hannoveransk/selle francais, det var intressant!

Lite tysk info om honom:
Har tävlat upp till MSV klass i dressyr och körning. Inga godkända söner. 25 stamboksförda döttrar, varav 2 med St.Pr.
HLP (30 dagar) 143.1
63 avkommor med tävlingsliscens, 9 hade placeingar 2008 varav 1 i svår klass (körning).

Vi har ett mycket lovande tyskt D-ponnysto hemma med Victoria's Chirac till morfar. Också en supersnygg ponny med ett otroligt klipp i sprången.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka