typisk hopphäst

B

blohme

Nu vill jag veta vad ni anser vara den "typiska" hopphästen.
Hur den 'bör' vara byggd som exempel.
Skriv allt ni tycker :)

(sökte bland trådarna, har för mig att jag såg en bra tråd för ngn dag sen, men hitta inget.)

Sv: typisk hopphäst

den ska inte vara kort ryggd "lång" bak ingen sluttande. långa ben och kraftig bog.!!:D

Min drömhopphäst ska ha kort rygg, har då ofta lättare för sig att hoppa igenom ryggen och ridas ihop. Långbent och byggd i uppförsbacke, den ska ha lätt för att galoppera och rund stor galopp. Jag är liten och vill ha en smäcker men högrest häst, med snygg överlinje och välmusklad rumpa, rygg och hals. Sen får den gärna ha ett välformat ansikte med vackra ögon :D
Vet inte om det är den typiska hopphästen, men det är min drömhäst iaf :)

Byggd i "uppförsbacke" men inte kraftig bog tvärtom tycker jag ,då kan den dra upp frambenen bättre.Långa ben nmåste den ha och ganska lätt byggd överhuvudtaget men absolut kraftiga bra rumpmuskler.

Hörest, lätt modell med långa ben, lite längre rygg och byggd i uppförsbacke. Som min unghäst :angel::love:

Hittade den här i någon annan tråd, o ja undrar vem som skrivit den! Skrattar ihjäl mej varje gång jag läser den :rofl::rofl:

"Ursprung: Okänt

Typ: Lite hur som helst, bara den kommer över pinnarna.

Historia: Ursprung från när militären hade tråkigt. En god hopphäst avsaknar helt överlinje och böjer fint på nacken om man sliter lite extra. Syns ofta tillsammans med liten blond fjortis med dyrt hoppspö och blanka sporrar och 60979 rosetter. OBS! Bör fraktas i hästlastbil för att behålla status.

Utrustning: Ludd, huva, pelham, hoppsadeln för 56 000:-, lädersenskydd för 4000:-, brodyr på det specialbeställda schabraket från gucci, 67 täcken, 78 lädergrimmor.

Skötselråd: Bör gå i hagen max 1 timma, pga. skaderisken, släpps EJ ut utan att ha blivit inlindad.
Bör ej ridas ut då de kan bli knäpp och okomtrolerbar.
Bör hoppas minst 140 varje vecka för att hålla. Sågar man lite kan man rida dressyr också. Glöm ej att en hopphäst ska se häftig ut så rid bara på pessoa eller pelham, helst något tekniskt bett som du inte vet hur det fungerar.

Färg: Helst brun då den är lättast att hålla ren, även svart är poppis då denna ger en känsla av power. I övrigt förekommer de flesta färgerna utom tigrering då dessa vägrar bära ludd."

Hittade den här i någon annan tråd, o ja undrar vem som skrivit den! Skrattar ihjäl mej varje gång jag läser den :rofl::rofl:

"Ursprung: Okänt

Typ: Lite hur som helst, bara den kommer över pinnarna.

Historia: Ursprung från när militären hade tråkigt. En god hopphäst avsaknar helt överlinje och böjer fint på nacken om man sliter lite extra. Syns ofta tillsammans med liten blond fjortis med dyrt hoppspö och blanka sporrar och 60979 rosetter. OBS! Bör fraktas i hästlastbil för att behålla status.

Utrustning: Ludd, huva, pelham, hoppsadeln för 56 000:-, lädersenskydd för 4000:-, brodyr på det specialbeställda schabraket från gucci, 67 täcken, 78 lädergrimmor.

Skötselråd: Bör gå i hagen max 1 timma, pga. skaderisken, släpps EJ ut utan att ha blivit inlindad.
Bör ej ridas ut då de kan bli knäpp och okomtrolerbar.
Bör hoppas minst 140 varje vecka för att hålla. Sågar man lite kan man rida dressyr också. Glöm ej att en hopphäst ska se häftig ut så rid bara på pessoa eller pelham, helst något tekniskt bett som du inte vet hur det fungerar.

Färg: Helst brun då den är lättast att hålla ren, även svart är poppis då denna ger en känsla av power. I övrigt förekommer de flesta färgerna utom tigrering då dessa vägrar bära ludd."

HAHAHAHAHA :rofl::rofl::rofl:

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
2 171
Kultur Fråga till er alla läsande människor. Hur uppfattar ni en bok om det kommer många cliffhangers tätt i en bok respektive mer glest? Det...
Svar
13
· Visningar
242
Senast: Badger
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 030
Senast: Piaff
·
Hundhälsa I morgon har det gått en vecka sen kastreringen av vår hanhund. Tycker att läkningen ser fin ut och han verkar inte ha ont, slickar inte...
Svar
17
· Visningar
1 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka