Typ av däck till rockard?

Shixle

Trådstartare
Vi köpte en rockard av en bekant för ett tag sedan, men däcken är sprukna och måste bytas.

Att slå om dom är väl enklast, men är ändå nyfiken på vad det är för typ av däck? Om jag nu skulle bli sugen på att kunna ha ett dubbat set lr så.

De andra rockards vi haft har ju varit typen med smala, typ hoj-däck.

Nån som har några idéer? :)
20210809_193341.webp

Bildäck. Ta ett däck med dig och åk till en däckfirma och fråga.
Dom brukar ha billiga däck som inte är lämpade för bilar mer men som fungerar för att köra rockard.

Inte bekant med hålbilden eller vad man nu vill kalla det på bultarna. Vi har ju ganska många däck (suck..tar plats) liggandes, men inga som ser ut så.

Nått bilmärke som kör sitt eget race eller? Mycket längre mellan än vad det är på våra volvos med 5 bultar iaf, för att inte tala om min med 4 :P

Inte bekant med hålbilden eller vad man nu vill kalla det på bultarna. Vi har ju ganska många däck (suck..tar plats) liggandes, men inga som ser ut så.

Nått bilmärke som kör sitt eget race eller? Mycket längre mellan än vad det är på våra volvos med 5 bultar iaf, för att inte tala om min med 4 :P
Fast hur fälgen ser ut spelar väl ingen roll utan det är ju däcket det gäller?

Va sugen på att kunna skaffa ett till set, så man kan ha vanliga och t.ex vinterdäck.
Sen så är jag bara allmänt nyfiken.
Hade ju varit smidigt att kunna byta om det blir punka lr nått ist för att vänta på att slå om.

Det brukar ju stå siffror och bokstäver på sidan av däck, om det finns sådan text så är det en bra ledtråd till tillexempel dimension på däcken.

Jag skulle tro att dessa hjul kommer från en äldre släpkärra. Sällan bilhjul har sådana hela fälgar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 176
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
3 540
Senast: Exile
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 602

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka