Tyngdtäcke

Lii

Trådstartare
Hej!

Någon här sommar tyngdtäcke? Har tänkt svänga om en butik i morgon och köpa ett då dom har kampanj men jag velar mellan att köpa 5 eller 7 kg. Täcket jag sover med nu är ett rätt tungt vintertäcke, väger ca 2-3 kg. Jag väger någonstans kring 50-60kg om det spelar roll

Jag är less på att vänta på remissen att få ett genom sjukvården :o

Hej!

Någon här sommar tyngdtäcke? Har tänkt svänga om en butik i morgon och köpa ett då dom har kampanj men jag velar mellan att köpa 5 eller 7 kg. Täcket jag sover med nu är ett rätt tungt vintertäcke, väger ca 2-3 kg. Jag väger någonstans kring 50-60kg om det spelar roll

Dottern på 50 kg har ett 8kilos kedjetäcke. Hon har testat 6 men föredrar det tyngre.

• Gilla
Reactions: Lii
Jag har prövat 6, 8 och 12 kg. Föredrar definitivt det tyngsta (förutom att det är ett fullständigt åbäke att byta lakan), men kanske inte om jag hade börjat rakt av med det.

just det, mitt tyngdtäcke är kedjetäcke, de andra sorterna har (för mig) blivit alldelles för ogenomsläppliga och därför har jag vaknat blöt och varm (genomsvett)

Vilken tyngd man trivs med är så väldigt olika. 10% av min vikt (vilket är den tyngden som rekommenderas att börja med iallafall) är ganska värdelöst för min del. Jag vill ha nästan det dubbla.

När du skriver sommartäcke, vad syftar du på då? Endel är tunna men väldigt varma ändå. De med plastkulor i säger många är väldigt varma även som sommartäcke vilket känns logiskt för plast andas ju inte. Mitt är det stenkristaller i. Glaspärlor kallas det också. Det är svalt och bra nu på sommaren, på vintern har jag ett vanligt täcke över.

Hej!

Min särbo har ett kedjetäcke som hans mamma gjort. De köpte billig kedja på Biltema och sedan sydde hon kanaler i ett gammalt påslakan. Billigt och lätt att variera tyngden tills man blir nöjd.

Jag har ett kedjetäcke som väger 8 kilo, skulle vilja ha ett tyngre, tror 10 kg hade varit lagom.

Jag fick ett tyngstäcke av min man för 2 månader sedan. 9 kilos. Tycker det är helt underbart.
Köpte det på Clas Ohlsson. Cura of Sweden är tillverkaren.
Kan verkligen rekommendera det.

Köpte ett som innehåller glaspärlor :) om Jah får ett från sjukvården någon gång så får detta flytta ut i husvagnen:)

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 768
Senast: Cocos
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 915
Senast: EmmaW
·
Anläggning Hjälp mig tänka. Står för tillfället i mindre privatstall (<10 boxar). Jag sköter mockning och kraftfoder till min egen medan in- och...
Svar
17
· Visningar
2 930
Senast: Lona
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 360
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama