malinsky

Trådstartare
I förrgår köpte jag tyglar som är som veckade där det normalt brukar vara flätat.. i det veckade gick det igenom en rak läder "rem" eller hur jag ska säga. jag vet inte om detta är just en dressyrtygel, men jag har aldrig sett ngt liknande förut, den var skön att ha i handen då det blev många möjligheter att hålla fast tygeln, jag tappar den lätt då jag blir lite öppen i handen. Någon som vet vad jag menar och kanske t.o.m har liknande?

Jag hittar ingen bild heller på det hela. :(

Sv: Tyglar

Jag har ridit med sån tygel, den var från Zaldi tror jag. Bra på en häst som ligger på (vilket den jag red gjorde..) men skulle inte funka på min..

Tror snarare att det är en hopp-tygel!

Jag testade den idag och den var bra för mig som gärna släpper efter på tygeln.. men nog kan jag tro att det mer är en hopptygel, men den var inte helt dum ändå :)

Nettan uppe på stallet har sånna! Tycker det är riktigt behagliga tyglar :) Känns som att dom "sitter fast" bättre i handen :) :bump:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 624
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 655
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 726

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka