Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det har med den mänskliga kroppen att göra.
Som Gast skriver så blockerar handen respektive bakben
men sedan är vi inte överens i ridteknik - för av den orsaken - så låter man inom SRS och tysk ridning bli innertygeln.
Man vänder alltså heller inte genom att använda innertygeln, man _styr_ inte hästen med tyglarna.
Och innerhanden får aldrig tänka bakåt - då släpps ju inte inner bak fram
I den ridningen så går man fram med inner sittben för att var mjuk i sitsen innåt - drag i innertygeln blockerar inner sittben (bla) på ryttaren - och blockerar därmed hästens inre bak.
ngt förenklat
Jag styr inte heller hästen i en vändning! Gast
Jag skulle göra en halvhalt på innerhand för att aktivera inner bakben (som flyttar hästen åt sidan).
Halvhalt som sker när inner bak är i backen blockerar definitivt.
Om jag rider i t ex öppna så försöker jag undvika halvhalt på ytter, jag vill inte bromsa på yttertygeln, alltså inte bromsa i rörelseriktningen (mitt tabu ). Har ibland lekt med att rida öppna på innerhand, byta till ytterhand och då fått bakdelsvändning "åt andra hållet", vilket jag hade förväntat mig.
Jag har testat båda och båda fungerar Men jag är av naturen lat så det franska sättet passar min själ bättre
Gast
Testat att göra halvhaltsembryon på inner i trav (själv har jag bara testat under lättridning)? Det _kan_ hända något intressant! Men det är så olika från häst till häst!
Testat att göra halvhaltsembryon på inner i trav (själv har jag bara testat under lättridning)? Det _kan_ hända något intressant! Men det är så olika från häst till häst!