L
LiviaFilippa
Hej alla! Jag har ett litet problem eller vad man ska säga som jag skulle vilja få tips om! Jag har två c-ponnyer. En som jag har haft längre och en som vi köpte i januari. Jag tycker om båda jättemycket men det känns som jag alltid väljer min gamla ponny om jag ska välja en liksom. Alltså som några exempel, om jag ska rida ut med nån annan så väljer jag att rida henne. Och om jag kanske ska rida nån extra träning eller åka iväg på nåt eller sånt så väljer jag helst henne om jag bara ska ha en. Och jag är typ mer osäker med den nya, inte kanske direkt rädd men om det är nåt lite läskigt eller som jag inte har gjort eller nåt så vill jag helst göra det med hon jag haft längst. Och även andra saker som om de ska få varsin morot eller vad som helst så får hon alltid den största osv. Det kanske låter jättetöntigt! Men det känns typ som att jag är elak mot min nya ponny för att han inte är min största favvorit liksom. Eller ja att jag inte tycker om båda exakt lika. Men han har mycket mer kappacitet och är tanken att vi ska kunna rida SM om något år. Och den gamla går högst LB. Så egentligen är ju han bättre om ni fattar hur jag menar? Och mamma tycker om honom jättemycket också och kan rida honom så det känns typ taskigt och otacksamt att jag inte tycker om han lika mycket. Och vet inte hur jag ska förklara men nästan alla andra ponnyer jag har haft eller ridit mycket så har det känts typ som jag längtar efter den jämt och vill vara med den hela tiden, men det känns inte så med honom. Så jaa jag vet inte riktigt vad jag ska göra eller så. Jag har nästan hela tiden dåligt samvete mot han och mot mina föräldrar och då blir det ännu mer att jag vill vara med gamla ponnyn för känns som det är bara då jag kan släppa allt liksom. Och jag förstår att det här kanske låter extremt töntigt och så men undrar ändå om nån annan har varit med om liknande eller om nån har några tips eller nånting? För det är ganska jobbigt att ha det såhär och känns som jag försöker lura alla att jag tycker om båda exakt lika mycket och så känner jag mig så taskig mot honom för han har ju inte valt att bli min ponny liksom och han kanske också blir ledsen av det. Så är vi kanske ledsna båda två och ja det är ju inte så bra. Så vad skulle ni ha gjort?