Mysaan
Trådstartare
Vad tycker ni??? Stallägaren ska i år köpa Hösilage med mycket lucern i. De har tagit hem 8 ton som de räknar med ska räcka över hela vintern och en bit in i maj. På detta är det då 3 stora hästar var av den ena ger di. 1 shettis och 1 föl som iofs diar mycket men hon lär ju börja äta snart. Gjorde att snabbt överslag och det skulle bli ungefär 8-10 kg silage per stor häst.
TYcker detta låter lite då jag uppfattat det som att hästarna äter mer när det handlar om silage än om det är rent hö.
Detta är alltså bara på deras hästar och jag tror att en islänning ska dela detta med dem.
Vet inte alls om jag ska ge hö eller ensilage i år. Upplever det som att ensilaget kan bli ganska mycket dyrare än höet eller är jag ute och svävar nu???
TYcker detta låter lite då jag uppfattat det som att hästarna äter mer när det handlar om silage än om det är rent hö.
Detta är alltså bara på deras hästar och jag tror att en islänning ska dela detta med dem.
Vet inte alls om jag ska ge hö eller ensilage i år. Upplever det som att ensilaget kan bli ganska mycket dyrare än höet eller är jag ute och svävar nu???
Senast ändrad: