tyck till om simlångsritten!

K

Kesella

I år verkar simlångsritten slå rekord i få anmälningar. Min undran är varför det inte verkar bli fler? Vad tycker ni om tävlingen? Bra- dåligt? Vi som arbetar år efter år med tävlingen strävar efter att göra den bättre.Vi tar gärna emot synpunkter och önskemål. Är det fel datum i år, för nära andra tävlingar? sen vill jag passa på att önska alla ryttare, groomar och hästar välkomna ! vi har beställt bra väder! Hälsningar Pia

Sv: tyck till om simlångsritten!

Tja, vad vet jag, jag har inte ridit simlångsritten sen -89.:o

Hur många anmälningar har ni? Till Fornaboda, som ligger veckan innan, har vi i dagsläget 65 anmälningar. något färre än tidigare år, då vi legat på drygt 70.

Att jag inte startade mina två hästar på Simlången för två år sen beror på att ni då inte hade nån CR, vilket den ena hästen var tvungen att gå, (endast 5 år).
Det året for vi över till gotland istället, som årets aslutning.

För mig är det för tätt mellan tävlingarna (jag vill ha 4 veckor) och då väljer jag de som är närmast först.
Önskar att jag hade fler hästar igång då hade jag kommit och ridit för jag tycker verkligen om Simlångsritten!!! Underbar natur!
Satsar på Hallandsritten med Bonnie som förhoppningsvis kan jogga runt en femma då.

Personligen har jag 2 tävlingar som jag gärna rider varje år för att både jag och hästen gillar dem. Den ena är Rökulla den andra är Simlångsritten!!
Bra bana,bra funktionärer, det är inget jag har att klaga på alls!
Det är en fin ritt med långvariga traditioner. jag tror helt enkelt att om det är något så är det datumet och hur skall man veta när det är rätt?
Nu ligger ju dessutom inte tävlingen som den brukar i slutet av sept början av okt så inga ideer varför. Ligger den för nära Fornaboda i tid kanske? Fornaboda ligger ju mera mitt i landet så fler kanske väljer den? Vet inte? Jag tycker det är himla tråkigt för er som arrangerar, det är ju inget litet arbete man lägger ner på en tävling särskilt inte när det gäller 160 km vilket är det största jobb man kan har som distansarrangör.
Jag hoppas att ni orkar kämpa på så Simlångsritten får leva kvar!!:bow:

Jag gillar denna tävling! Bor i stockholm så det är en bit att åka.
Red min första tävling (50T) hos er och minns hur vacker det var. Kommer i år på samma häst och vi ska debutera 160 km ifall allt känns rätt! (väder, vind, ryttare och häst ;) )

Kom på att jag debuterad i distansen på eran ritt för ca 10 år sedan. En CR. Dock blev vi ej godkända vid slutbesiktningen.

Jag har alltid gillat Simlångsritten! Men i år kan jag inte rida för att jag är gravid.

oj det var inte många som skulle vara med i CR. jag är glad att den ändå blev av iaf:)

I år verkar simlångsritten slå rekord i få anmälningar. Min undran är varför det inte verkar bli fler? Vad tycker ni om tävlingen? Bra- dåligt? Vi som arbetar år efter år med tävlingen strävar efter att göra den bättre.Vi tar gärna emot synpunkter och önskemål. Är det fel datum i år, för nära andra tävlingar? sen vill jag passa på att önska alla ryttare, groomar och hästar välkomna ! vi har beställt bra väder! Hälsningar Pia

Hej! det var första året jag red hos er och jag tänkte på följande:

+ Bra, trevliga, noggranna veterinärer
+ Bra tävlingsområde
+ Tydligt markerad bana
+ Bra upplägg med in, ank, uttid samlat

- Att man inte fick uppstallningsinfo i förväg om man inte ringde om det, ifall man inte kommer när sekretariatet är öppet dagen före så vet man ju inte var man skall stalla upp ifall man då ej ringer själv innan. På A9ritten fick man mejl m vägbeskrivning mkt bättre.

- Att cafeterian öppnade så sent som 9.30 på tävlingsdagen.

- Att ni var så hårda med deadline för betalningen, att man fick betala efteranmälningsavgiften trots att det drogs från mitt konto på internet 22 juni....vet ej hur tidigt man skall behöva föra över pengar för att vara säker på när "er" bank registrerar betalningar... 4 dgr trodde ju jag skulle räcka och var har pengarna varit mellan dessa dagar??
På Berga brukar vi vara rätt snälla med detta ifall man anmält i tid och det diffar på 1-2dgr eftersom det är så att det kan vara "vår" bank som bokfört sent och ryttaren faktiskt betalat i tid.

Jag kan bara säga att detta är en av mina favoritritter!!!
Fina ridvägar och bra arrangerat. Önskar jag hade dessa ridvägar hemma...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 422
Senast: Solstig
·
Hästmänniskan Sedan jag var liten har jag velat arbeta med hästar. I tonåren jobbade jag gratis mot att jag fick hästar att rida och tävla samt en...
Svar
11
· Visningar
1 289
Senast: Hund123
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 496
Senast: Dopy
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gravid som "äldre"
  • Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII