Sv: Tvisten hotar VC-finalen för Helena
Jag anser att hon snackar skit i media, för att hon drar upp hela historien i media och ändrar sig efter hand.
När hon drog in media i striden uttalade hon sig såhär
"Jag begär inte en massa pengar eller stora delar av prispengarna. Men fick jag bara hjälp så att jag kunde resa ut till de spännande tävlingarna och se Madick en gång i månaden"
Nu vill hon ha 1.4 miljoner.
Ak påstår att hon visste att det var fel redan när hon skrev på kontraktet. Varför skrev hon då på det?
Hon har ett drygt år kvar på kontraktet. Väntar hon ett år, kan hon sälja hästen och få ruskigt betalt för henne (även om Ridab ska ha 50%), men hon vill ju som sagt inte sälja hästen? Hon har själv uppskattat Madicks värde till 20 miljoner kronor. Säljer hon hästen för hon 10, långt mer än vad hon fick bud på innan hästen hamnade hos Helena. O vill hon inte sälja hästen (vilket jag inte tror ett dygt på), ja då slipper hon. Men att Helena ska ha höjt Madicks värde med 18 miljoner, det ska hon inte ha något betalt för alls???
Mitt intryck av människan är att hon vill ha så mycket pengar hon bara kan komma över, o hon vill inte att Helena ska ha något för jobbet hon lagt på hästen, utan hon ska vara glad över att ha fått äran att rida hästen.
Men jag kan hålla med om att det känns måste kännas lite olustigt att rida en häst som ägaren inte vill att man ska rida.
AK fick ett bjud på 2 miljoner för Madick av Royne Zetterman för fem år sedan. Det tackade hon nej till eftersom hon ville behålla hästen i avel efter avslutad karriär. Därför hamnade hästen hos Helena istället.