Tvättmedelsark

Googlade.
Verkar i mina ögon mest vara ett nytt sätt att tjäna pengar. Ser ingen fördel jämfört med de tvättmedel som redan finns. Bara mer att släpa hem från affären. Plus att de jag googlade fram verkade onödigt dyra. Jag föredrar också att kunna dosera som jag vill. Lätt smuts minre mängd. Inte one fits all.

Käner mig inte lockad
 
@tanten fast arken går att dela :)
Det som verkar bra är att det blir mindre förpackningar.
Just det argumenet biter inte på mig som köper Ocean i refillpåse.;) En påse/säck räcker minst ett år för mitt ensamhushåll. Inte så mycket förpackning.

Men dyrt då? Vad tycker du om priset?
 
Just det argumenet biter inte på mig som köper Ocean i refillpåse.;) En påse/säck räcker minst ett år för mitt ensamhushåll. Inte så mycket förpackning.

Men dyrt då? Vad tycker du om priset?
Den skiljer ju massor på olika märken. Precis som med annat tvättmedel.
Jag var bara nyfiken på om någon testat 🤷‍♀️
 
Fick ett gäng att prova av min mamma, gillade dom! Tyckte dom var väldigt smidiga att använda, har pulver i vanliga fall. Föredrog arken men vet ej om jag kommer orka beställa själv, ej sett i mataffären här iaf
Märke minns jag ej :)
 
Jag använder tvättmedelsark och har gjort i ca två år nu. Använder de till kläder, lakan och handdukar. Ett ark räcker till en full 60 tvätt :up:, även här på Öland där vi i andra fall måste dosera dubbelt så mycket tvättmedel :meh:.

Tvättmedlet löddrar inte så mycket som andra tvättmedel, de löser upp sig mycket snabbare än kapslar vilket gör att de inte fastnar i luckan som kapslarna kan göra.

Nu tvättar jag inga smutsiga barnkläder med de fläckar som de kan få, kanske att man behöver gå upp till 1,5 ark då med tanke på hårdheten i vårat vatten.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 188
Senast: LinnK
·
Kläder & Bli fin Fick upp reklam om det här på buke, de hade väldigt fina skor, speciellt till barn, men vad är det för sida? Har någon handlat där? Är...
Svar
5
· Visningar
486
Hemmet Var är min bilnyckel? Jag har letat i tre dagar. Eftersom jag inte kan lämna hemmet utan bil (bor i obygden) så borde den vara hemma...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 287
Senast: fejko
·
IT & mobiler Vilken ska man ha? Den jag har funkar ju inte varken till att ta emot mms eller skicka mms utan att krångla med någon inställning jag...
2
Svar
39
· Visningar
2 106
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp