vilse

Trådstartare
Någon som provat detta?
Erfarenheter?

Försäljare som ringde och ville ha mig till att beställa. Ser många fördelar (eller ja, han rabblade upp en massa ;) ), det som jag gjorde att jag började lyssna var att de har märkning både från naturskyddsföreningen samt astma och allergiförbundet..
Svärmor har det och är jättenöjd. Men ja, vårt tvätt och hennes ser inte helt lika ut ;)

Och ni som kan det här med vad som är bra/mindre bra för kropp och natur - vad säger ni om denna innehållsförteckningen?

Parfymfritt tvättmedel:

Fettalkoholetoxylat
Tvål
Natriumkarbonat
Citrat och Polykarboxylat
Skyddskolloider,CMC
Silikater
Enzymer

Sv: Tvättex

Googlar man så verkar det som om tvättmedlet inte är varken bättre eller sämre än något annat. Däremot deras säljmetoder, kundtjänst och leveranser suger.

ska jag döma av det jag läst är det inte värt pengarna (visst är det väl lite dyrt?)

Själv köper jag Ocean på Granngården (går visst att få hemlevererat?) och är extremt nöjd. Medlet är drygt, allt behåller färgen, vit tvätt förblir vit och inte grå och det är miljövänligt.

...dessutom har jag en inneboende skepsis mot allt som säljs via påstridiga telefonförsäljare...

ska jag döma av det jag läst är det inte värt pengarna (visst är det väl lite dyrt?)

Jag vet inte :o Eller snarare så vet jag inte vad jag brukar betala för tvättmedel. Lite dålig koll, tänkte att där är säkert någon av er som vet :D
Enligt försäljaren så var det ju dock självklart billigare ;)

Försäljaren var även noga med att påpeka att detta inte är något dundermedel likt "oj, har du spillt motorolja på tröjan? Här, ta en msk av detta så försvinner fläcken". Utan detta var lika bra som alla andra, men med skillnaden om att detta är mer miljö och allergivänligt.
Och plus att man då får det hemlevererat.

...dessutom har jag en inneboende skepsis mot allt som säljs via påstridiga telefonförsäljare...
Då är vi två. ;) Men denna var så trevlig att jag var tvungen att lyssna på vad han sa. Normalt brukar jag avvisa dem långt tidigare ;). Han skulle återkomma senare i veckan så skulle jag ha funderat på det till dess.

Jag har toalettpapper och tvättmedel från Tvättex. Pappa har kört på det i många år och när jag flyttade hemifrån började han att beställa även åt mig. Nu har jag fortfarande kvar tvättmedel i min XXXL-frp från Ariel (?) (orkar inte gå ut och kolla), men toapappret är iaf superB! Det är mjukt som Lambis :love:

Om den enda plusfaktorerna är att det är miljövänligt och att det levereras - då skulle i alla fall jag välja något som jag aktiv hittat själv. Istället något som pådyvlats mig av en telefonförsäljare.

Produkterna och försäljningsmetoderna blir inte bättre av att säljaren är trevlig. Hen gör sitt jobb. Nästa gång är det någon annan, med annan personlighet, som har kontakten med dig.

Jag skulle läsa in mig på miljöaspekterna och på priser innan jag beställde något.

Det finns gott om tester och omdömen om tvättmedel och sköljmedel att hitta på nätet.

Jag hade det i många år och var jättenöjd.
På den tiden (88) så var allergitvättmedel tokdyrt och Tvättex billigare än vanligt tvättmedel, då för mig blev det en stor vinst.
Sedan många år så har jag dock bytt leverantör till något bättre.
Också det ett Telemarketingföretag.

Jag köper på telefon om det sker på mina villkor.
Jag vill ha en skriftlig information, antingen i brevlådan eller på internet.
Och så vill jag bestämma själv när jag skall prata med försäljarna.
De får helt enkelt ringa tillbaka en tid som jag bestämmer eller lämna mig ett telefonnummer så att jag kan ringa upp.

Men några flera telefonabonnemang eller mobila internet behöver jag inte nu.
Faktiskt.
Så dem vill jag inte prata med alls.

Jag hade det ett tag men det funkade inte ihop med mitt vatten. Tvättmaskinen tömde i ett gammalt stenkar och när jag använde Tvättex fick karet bottenskyla av något grått klet. Pulver i och för sig, det kanske finns flytande Tvättex nu.

Vi ha tvättex. Tycker det är drygt o bra. Om det är dyrare eller billigare vet jag inte. Har haft det i 6 år o på dessa 5 år har jag använt upp 2,5 hinkar. Då har vi de senaste 3,5 åren varit två vuxna o 1 barn.
Kläderna blir rena, smidig hemleverans o dom ringer 1 gång/år för att kolla hur det står till, då dom bara kör 2 gånger år hit.

Försäljaren ringde igår igen och jag valde att tacka nej.
Ångrar jag mig så beställer jag via hemsidan :)

Jag hade det för många år sen och minns nu inte varför jag slutade. Då var jag nöjd i alla fall.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka