Tvätta Mattes Fårskinnspadd

ufot

Trådstartare
Hur tvättar man Mattes Fårskinnspadd på bästa sätt?
30 grader har jag förstått, men vilket program?
Ska man centrifugera, eller inte?
Hur mycket tvättmedel ska man använda?

Har försökt läsa tvättinstruktionerna, men blir inte klokare...

Har en flaska med 50 ml specialtvättmedel som medföljde när jag köpte padden. Men hur mycket ska man använda?

Padden är rejält skitig, om det har någon betydelse...

30 grader vanlig tvätt (dvs INTE ullprogram), o den mår bra av centrifugeringen! Tror att det står 50-75 ml på flaskan.

Mvh, fd återförsäljare av Mattes
Så hela flaskan tvättmedel som medföljer med andra ord?
Någon som vet var man köper mer tvättmedel? Padden lär väl behövas tvättas fler gånger...

Så hela flaskan tvättmedel som medföljer med andra ord?
Någon som vet var man köper mer tvättmedel? Padden lär väl behövas tvättas fler gånger...
Finns att köpa i flera ridsportsbutiker. Kommer upp några exempel om du googlar tvättmedel fårskinn.
Sen finns det nog även andra sorters fårskinnstvättmedel i vanliga butiker också.

Liknande trådar

Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 848
Utrustning Ja, som rubriken lyder; Hur tvättar ni era HW täcken? T.ex. förhand, egen maskin, lämnar bort för tvätt? Använder ni er av speciellt...
2
Svar
28
· Visningar
4 858
Utrustning Vad tvättar ni era sadelpaddar som är i äkta fårskinn med? Läste tvättanvisningen när jag hämtade hem Mattespadden i helgen o där...
Svar
17
· Visningar
3 739
Senast: cano
·
Träning Eftersom jag har allmänt tråkigt så tänkte jag se till att få igång en liten diskussion :devil: Lite nyfiken på hur ni skulle lösa...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 037
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar