Tvätta hästman

Widerberg

Trådstartare
Pållans man är riktigt genomsnuskig och i stort behov av tvätt :angel:
Men vad är bäst att tvätta med? Vanligt hästschampo?
Vad använder ni?

Sv: Tvätta hästman

Jag har alltid använt vanligt hästshampoo. Om det finns något som är bättre vet jag inte. :smirk:

Min häst kan få lite klåda efteråt jag har tvättat med häst schampo
(jätte känslig hud) så även om jag sköljer ur 100 ggr så är hon där och kliar sig..(stackarn)
Provade Natusan Baby schampo på henne och det var jätte bra! Hon får ingen klåda över huvudtaget och det blev jätte rent! Sedan finns det tydligen med hallondoft också om man tycker att det luktar för mkt häst :smirk: inte för att jag har provat det med endå :cool:

Vanligt schampo har jag använt, och såpa och lactasyd. Hon fick en väldig volym av det vanliga schampot :D Det var volymschampo och balsam i samma serie ^^

Jag skulle använda vanlig oparfymerad lactacydtvål..
Väligt lätt att skölja ur... och liten risk att det irriterar om du missar att skölja ur allt.

Sedan jag såg ledande hunduppfödare tvätta sina hundar med Yes, så tvättar jag manar o svansar med utspätt Yes.Renare kan de inte bli du får bort all gammal ingrodd smuts. Kan kombineras med grönsåpa.Kroppen blir bäst med grönt linementschampo.

Liknande trådar

Hemmet Hur tvättar man det på bästa sätt för att få det ordentligt rent? Överdrag till soffdynorna kan tas av och tvättas i maskinen, men...
Svar
6
· Visningar
342
Senast: Pilot
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
821
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
714
Senast: Görel
·
Hemmet Jag ska flytta till hus där det inte finns torktumlare. Det är tveksamt om det ens får plats en (huset är litet). Jag har tvättmaskin i...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 267
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar