Tvätta Exsemtäcke!?

fettso

Trådstartare
Om jag behöver tvätta hennes exsemtäcke,hur ska jag gå tillväga??
Hur många grader och med vilket medel??
Skadar det täcket??Det var ju en dyr historia så man vill ju inte att det blir förstört!:devil:

Sv: Tvätta Exsemtäcke!?

Jag tvättar mina med såpa och aldrig aldrig sköljmedel, enbart såpa.

Är de leriga och skitiga till max kör jag 60 grader.

Annars 40 grader.

Inte blir de förstörda (så länge du håller dej till Boett el Hööks), har haft eksemtäcke i.....11 år och det enda som gick sönder innan de kom i maskin (efter en dag) var Svea täcket, fullständigt värdelöst i alla meningar.

Annars 40 grader.

Inte blir de förstörda (så länge du håller dej till Boett el Hööks), har haft eksemtäcke i.....11 år och det enda som gick sönder innan de kom i maskin (efter en dag) var Svea täcket, fullständigt värdelöst i alla meningar.

Såpa är toppen:bump: Körde med det till exemtäcke som tidigare hästen hade. Och precis, inget sköljmedel:)

Annars 40 grader.

Men hur blir det med den statiska eletriciteten?
Jag kommer inte i närheten av min pålle om det knastrar om täcket.
Jag har alltid sköljmedel i:o

Många islandshästar med eksem klarar inte av sköljmedel.

Såpa ger en bra effekt så man slipper allt statisktik- jag har tvättat med såpa i herrans många år utan problem.

Har såpa till bl a fleece, jackor, ridbyxor..... Jättebra. Vanlig såpa från affärn eller Granngården eller Gunnarshög (rapssåpa).

Det låter ju bra med såpa, det har jag aldrig provat. Men hur doserar du i maskinen?

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tvätta fårskinnspadden som jag har på tömkörningsgjorden. Har hittills fungerat bra med att torka och borsta rent men nu går...
Svar
17
· Visningar
720
Senast: Görel
·
Kropp & Själ Pga mediciner (tidigare och inte nu längre) och från början tunt hår och att man inte direkt blir yngre så är mitt hår ... ja hemskt...
Svar
19
· Visningar
739
Senast: Raderad medlem 142658
·
Kläder & Bli fin Har ni några bra tips på ögonfransfärg att använda själv hemma? Alltså inte en vanlig mascara, utan permanent hårfärgningsfärg som...
Svar
6
· Visningar
358
Senast: cili
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 287
Senast: Äpplet.
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka