Tvätta biabädd?

emma82maria

Trådstartare
Det hände för en stund sen en liten olycka här hemma och då golvet lutar rann självklart kisset under biabädden så underdelen av överdraget är nu kiss indränkt.

Är det nån här som vet om man kan köra överdraget i tvättmaskin utan att det förstörs?

Sv: Tvätta biabädd?

Det är ju gjort av galon ,så jag hade inte vågat köra det i tvättmaskin , däremot hade jag använt någon produkt avsedd för att ta bort urinpartiklar , använder PissOff har hemma till det mesta faktiskt :) Super produkt !

Jag hade lätt kört överdraget i maskin. Galon är inget konstigt att tvätta på det sättet, man gör ju (och har alltid gjort) detsamma med galonbyxor :-) Jag har i alla fall alltid kört galon i maskin utan några som helst problem, men i max 40 grader.

Min upplevelse av medel mot urin är inte alls densamma som den kitty79 har, jag tycker inte de tar bort varken lukt eller urin.

tvätta iaf biabädden som var indränkt av kattkiss, tro jag tvätta de i 30/40 grader... sen att lukten ej försvann var en annan historia, men denna var väl inpinkad och troligen intorkad men de går och tvätta överdraget..

Liknande trådar

Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 042
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 428
Senast: Kajsalisa
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 336
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Försöker slippa ett bilbyte och ändå få in tre hundar, så kikar på lite olika lösningar. För det första ska en ny takbox inhandlas...
Svar
17
· Visningar
1 002
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka