Tvätt av padd /underpad

S

Sellan

nu har vi inte så bra väder så man kan skrubba padden utomhus, och den enda snön som finns har hård skare,

en på klubben körde sin i tvättmaskinen och hängde in den i torkrummet, padden blev så hård att den inte kunde användas igen :crazy:

padden som jag ska tvätta är VÄLDIGT tjock. iaf 5cm när den e ihoptryckt, och EXTREMT smutsig (troligtvis inte tvättad på flera år typ)
äckligt luktar den också.. Jag tror att det från början varit en dyr pad, tjockt grovt tyg på ovansidan och teddy på undersidan.
hur mkt kostar en kemtvätt för en otroligt smutsig pad ungefär?
jag tror inte våra lokala tvättfirmor har behövt tvätta ngn pad då sporten inte är så stor här...

och är hööks underpad
400788.jpg

bra? ligger den still?
om den inte ligger still, kan man sy fast den på padden tillfälligt? (givetvis när padden är ren)
att sy ett eget fodral ska jag knåpa på i sommar tror jag.. tyvärr så är mina sy-kunskaper ungefär lika med noll.. så det lär nog ta ett tag :rofl:

Sv: Tvätt av padd /underpad

Hööks underpad har jag o den ligger still o blir inte konstig om
man tvättar den i maskinen,
den tjockare padden tvättar du med högtryckstvätten.

om man inte har någon högtryckstvätt och det är inte väder att torka utomhus? och inne får jag defenitift inte torka den...

Kör med en filt eller underpad under tills vidare och håll för näsan när du rider och tvätta den till sommaren. Tänk på att det kan ta flera dagar för den att torka sen, i och med att den är så tjock.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka