Tvärvändning

emlem

Trådstartare
Var ute och tömmkörde pålle:) men till min förvåning fick den för sig att göra flera tvärvändningar, ut i diken, upp på snövallar etc och tyckte att hem var vägen att gå. Detta har aldrig hänt förut:( så jag vart lite konfunderad.

Löste det med att göra flera "volter" vilket var lite knepigt pg den kuperade terrängen. pållen var inte rädd eller skadad (kollade nogrannare när jag kom hem) så det var antagligen lite protest för den minimala hötussen som inte hann ätas upp;)

Någon som har ett smart tips på vad man kan göra när pållen får för sig att tvärvända när man tömmkör?

Sv: Tvärvändning

Kanske ska ha med en annan häst som sällskap om hästen känns osäker?

Om det bara är "trots" så är det bara att säga till, säga till och säga till. Försök vara ett steg före så du hinner driva på innan vändningen kommer.

Sv: Tvärvändning

Sämre terräng.

Och sen matsäcken innan ni vänder hemåt. Det ska vara roligt att gå åt vilket håll ni än styr.

Och sen som Pallen skriver.

Ptr

Liknande trådar

Träning Ja, det är nästan som man tror att hon har något allvarligt fel i huvudet ibland... För att göra en lång historia kort: Jag har...
Svar
6
· Visningar
1 062
Senast: Annna_91
·
F
Islandshäst Hej Jag behöver nog lite hjälp med min envisa islänningstjej ifrån er mer vana islandsryttare. Efter ridturen idag är jag mycket...
Svar
15
· Visningar
1 806
Senast: Silkisif
·
F
  • Låst
Islandshäst Hej Jag behöver nog lite hjälp med min envisa islänningstjej ifrån er mer vana islandsryttare. Efter ridturen idag är jag mycket...
Svar
3
· Visningar
929
Senast: Lobelia
·
M
Träning Jag behöver verkligen hjälp och vet inte hur jag ska bära mig åt. Alla råd mottages tacksamt... :( Ca 1 månad sedan köpte jag en ny...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 346
Senast: Appetax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad läser du just nu?
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Parfym