Tvåfärgade Pudlar....

Minerva

Trådstartare
Hur vanligt är det?
Såg en annons på blocket om svartvita pudlar.. hur har man fått in den kompinationen?
För jag menar, även om man parar en vit hane med en svart tik så brukar det ju bli vita valpar, och svarta valpar asså endera...
Första gången jag serr svart/vita pudlar... nån som vet mer om det?
Finns det i kungspudels storlek?
Nån som har eller känner nån som har en sån? Nån som kan lägga in en bild på vuxen pudel som har så??
Blev bara lite nyfiken som sagt..

Sv: Tvåfärgade Pudlar....

tror inte det är så vanligt i Sverige.. men har sett ett par kennlar i Holland (tror jag det va) som födde upp tvåfärgade.

Enda jag vet är att färgen inte är godkänd i sverige. Om dom inte ändrat det senaste året.

Här är en Länk om tvåfärgade pudlar iaf.

Senast ändrad:

Det är inte en godkänd färg i Sverige, varav de inte får registreras i kennelklubben. Däremot kan man göra som med blandraser och registrera dem i jordbruksverket.
I den här tråden på Pudelklubbens egna forum står det mer om hur vanligt det är osv.
Färgen är väl godkänd i vissa länder, Här kan du se bilder på nederländska s.k. Partipoodles.

Färgen är inte godkänd i rasens hemland Frankrike och därmed inte godkänd av FCI. I vissa länder kan felfärgade hundar ställas på klubbutställningar.

Däremot kan man göra som med blandraser och registrera dem i jordbruksverket.

Hos jordbruksverket ska alla hundar ägarregistreras, vilket inte har något med renras/blandras att göra. Det är vi som ägare som kopplas ihop med en speciell hund bara, inget annat.

Hos jordbruksverket ska alla hundar ägarregistreras, vilket inte har något med renras/blandras att göra. Det är vi som ägare som kopplas ihop med en speciell hund bara, inget annat.
Oops, sorry, felformulering.

dom har blandat in spaniel för att få fram färgen (: tycker dom är ganska läckra, men ser ut som blandraser...

Jag tycker inte alls de ser fina ut. Ser inte ut som pudlar utan som blandraser. Pudel ska ju vara en färg då den är finast. :D

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 984
Senast: Takire
·
Övr. Hund 1. Skulle ut med hunden idag (chihuahua) o tog hissen ner, det kommer in en dam på våningen under som börjar klappa min hund....o vi...
2 3
Svar
50
· Visningar
12 762
Senast: Misiaczek
·
P
Övr. Hund 2 hundar stulna i Gävle Då jag inte får länka till vår sida så lägger jag in texten som den är rakt av. Kira och Ted Ras...
Svar
6
· Visningar
1 364
Senast: Fiffi1
·
Övr. Hund typ chihuahua, shih tzu etc. ja, de som väger under 5 kg och bara är en skit hög :D Har ju en liten blandras-tik som hänger med på...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 482
Senast: Armani__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka