tvätta barnens intimare delar...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tvätta barnens intimare delar...

Tokmaja skrev:
Tror att man påverkas av allt med incest man läser faktiskt.

Kom att tänka på en episod nu när du skriver detta.

Jag skulle byta blöja på sonen, och tvätta honom.
Han var väl drygt 2 år, och sprattla som en mask vid varje blöjbyte.
vid just det här tillfället ylade han.

- RÖR INTE MIN SNOPP!!!!!!

Allt kan misstolkas...........
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

CillaW skrev:
Hur vet du det?
Vem har gjort den undersökningen?
Vilket urval gjordes av de män som i sådana fall tillfrågades?

Jag vågar påstå att jag känner fler omskurna män än du, och jag vet ingen som skulle vilja ha sin förhud tillbaka.

Jag vågar också påstå att jag vet mer om omskärelse.

För att många omskurna killar jag pratat med inte uppskattar deras föräldrars val. Det är ingen undersökning jag gjort, utan en åsikt baserad på empiriska fakta. De uppskattar inte det faktum att de är mer okänsliga för stimulering och att de inte kan runka på "normalt" vis.

Det spelar väl ingen roll ifall majoriteten inte bryr sig om det, om några få ogillar det? Det är inte så lätt att få ogjort, men väldigt enkelt att åtgärda i vuxen ålder om man skulle vilja det.

Jag stöder inte vilka dumheter som helst bara för att de är förankrade i religion eller tradition.
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

Jag är inget proffs på det här men jag har två söner. En på 10 och en på 12 och jag har aldrig dragit tbx förhuden på någon av dom och det har inte deras pappa lärt dom heller och det har aldrig varit något problem men infektioner eller nåt annat... Men vem vet, vi kanske bara har haft tur?!
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

Du som ständigt kräver respekt för att du är i minoritet borde kunna respektera det val som en annan minoritet gör. Ingen kräver att du ska tycka det är bra, bara respektera utan att kräva förbud.

Ingen av de omskurna män jag träffat (jag lovar att de är fler än de du träffat) har tyckt det var dåligt. Tvärtom, har de flesta tyckt att det var bra.
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

Girasol skrev:
Läste nånstans att omskurna män lider mindre risk att drabbas av cancer på/runt ollonet än icke omskurna.

:idea: nu frågar jag doktorn....... Är det så Cilla?

Nja, kanske. Men den största fördelen är att den kvinna som lever med en omskuren man har betydligt lägre risk att få cancer i livmoderhalsen.
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

CillaW skrev:
Du som ständigt kräver respekt för att du är i minoritet borde kunna respektera det val som en annan minoritet gör. Ingen kräver att du ska tycka det är bra, bara respektera utan att kräva förbud.

Ingen av de omskurna män jag träffat (jag lovar att de är fler än de du träffat) har tyckt det var dåligt. Tvärtom, har de flesta tyckt att det var bra.

Ja, man ska ha respekt sålänge det inte skadar någon annan. Där går gränsen.
Om så bra några få anser att de blivit skadade, så är det skäl nog att lägga av.
Det går så bra att omskära sig som vuxen om man vill göra det då.
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

Men om jag nu är övertygad om att det (utfört på rätt sätt!) inte skadar någon.

Det finns annat, som du lär praktisera, som en del anser borde vara förbjudet, om så bara en eller ett fåtal blivit skadade av det. Vilket definitivt har hänt.
Men inte ropar jag på förbud för det.

Och för en troende jude är det värre att inte vara omskuren. Jag har aldrig träffat någon judisk man som önskat att han hade förhuden kvar.
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

Jag ropar inte. Det är ingen stridsfråga för mig. Men jag måste stå på samma sida som dem som anser att de blivit stympade mot sin vilja.

Jag förespråkar inte något som gör att jag skulle få rätt att skada andra (som inte vill det själva).

Problemet med religion är att den kan betvivlas med åren, därför är jag emot sådant som sker i religionens namn, om det kan innebära skada för någon.

Tro modifieras hela tiden.
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

Jag tyckte precis du skrev att omskärelse borde förbjudas.

Det andra kan vi säkert diskutera tills vi kräks, men det hör inte till tråden.

Och jag anser inte omskärelse vara stympning.
 
Senast ändrad:
Sv: tvätta barnens intimare delar...

CillaW skrev:
Jag har aldrig träffat någon judisk man som önskat att han hade förhuden kvar.
Och jag har aldrig träffat någon Amerikansk man heller som önskat det.
Vissa av dessa var Judar också.
Faktum är att jag har aldrig träffat någon omskuren man som velat ha tillbaka sin förhud och jag har nog träffat lika många som du, Amerika är ju liksom knökfullt av dem.
Utan bara män med förhud som har velat ha den kvar.

Dock så är jag fortfarande av åsikten att man inte skall ändra i vad naturen har skapat.
Jag har inte flera hål i mina öron än de som naturen gav mig heller.
Och jag är emot olika skönhetsoperationer och då särskilt bröstförstoring.
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

Läskigt vad många det är som har tittat på denna tråden.
Undrar hur många snuskisar som vi har här då?
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

Var tvungen och gå tillbaka för att kolla på antalet visningar. Men annars följer jag denna tråden då ämnet intresserar mig :eek: . För frågan kom upp när min pojk var liten. Då fick jag rådet att låta det vara, att det kommer lösa sig av sig självt när tiden är inne. Och så har jag gjort, nu är pojken åtta och ff tvättar vi inte under förhuden. Jag kanske ska ta kontakt med skolsköterskan om detta. Han är trång och upplever obehag när han ska dra tillbaka förhuden. Ngn här som har tips/idéer?

(Och gällande antalet visningar så hoppas jag att flertalet är unga tjejer som i framtiden ska bli mammor och får svar på sina kommande frågor på ett enkelt och öppet sätt.)
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

*kl*

Fick oxå lära att inte dra bak förhuden och tvätta sonen när han var liten (idag 2 år 3 mån).

När han var 4 månader kom hans första urinvägsinflammation. Vi låg på sjukhus i fyra dagar. Ett par gånger till med påföljande sjuhusvistelse har det blivit. Vid 1 så påbörjades medicinering, han fick käka en dos varje dag (minns inte i skrivande stund vad den hette men pennicillinlikande medel) i förebyggande syfte under sex månader. Inte kul. Under tiden en jäla massa undersökningar.
Röntgen, katetrar, kissprov, mäta refluxer... gud vet vad, allt möjligt.

Hela tiden har jag beskrivit att min son varje gång jag tar av blöjan lixom läcker ett par droppar. Verkar som att de sista dropparna inte kommer ut.
Och att han när han är blöjlös och skall kissa så blir hela snoppen som en ballong. Den blir alltså lika bred som den är lång innan det kommer ut nått och då när det väl kommer så kommer det inte neråt utan åt åt ena hållet och lite uppåt.

Inte en jäkla gång har någon av läkarna undersökt ungen på snoppen. Men de tittar i örona, halsen och lyssnar på hjärtat och lungorna.

Så fick jag träffa en uroterapeft (stavas det så?) och hon var den första attförstå problematiken. En ny vända till läkare (den första som tafatt ens undersökte pillesnoppen) som först ville remittera till barnsjukhuset för operation av förhuden då man helt plötsligt kommit på att det är en förträngning som gör att han inte kan tömma sig ordentligt.

Cortisonsalva att smörja och tänja förhuden till att börja med och se om det hjälper... Tre veckor senare (inga roliga veckor för sonen ville verkligen inte bli plågad med vare salva eller att mamma eller pappa drar i pillen).
Nytt besök på sjukhus, knappt märkbart resultat och besked att -Näe man opererar inte så här små barn. Vi får vänta tills han kommer upp i skolåldern. Då kan man göra nått. typ...
Bara att fortsätta att smörja och tänja. Men bara tre veckor i taget sedan vila 2 månader...Sedan börja om igen...

Mera röntgenundersökningar för att följa upp njurar, flöde och dess funktion.

Fortfarande är det "ballongpinkning" och vi har märkt hemma att han verkar klara av tömma sig bättre om han inte har blöja eller åtsittande kläder.

För att slippa onödig medicinering och ändå hålla honom frisk så fungerar det att låta honom vara blöjfri på kvällarna efter dagis och hela dagarna på helgerna. Tyvärr är han inte torr (även om han är på g att bli) så numera är vi hejjare på att torka golv, byta sängkläder, tvätta mattor, nödskura soffan etc. För att inte tala om att tvätta nerkissade kläder....

För oss och honom hade det varit bra om han faktiskt blivit opererad (omskuren). Han har fortfarande problem och jag tvivlar på att de någonsin kommer att läka ut på egen hand. Kanske det blir en operation i framtiden, vi får se.

Så ja, jag tvättar min son på pillen, och salvar och drar i perioder... Och det är jälit trist för han gillar det inte.

mvh Eva
 
Senast ändrad:
Sv: tvätta barnens intimare delar...

Har inte någon gång dragit tillbaka förhuden på min son har inte ens tänkt tanken för helt logiskt behövs det inte då ett barn inte är en sexuell varelse. De använder snoppen att kissa med. Punkt slut. Sen kan ju det vara fel som gör att det inte sluter tätt med infektioner och blåspenis som följd men för den sakens skull ska man väl inte "kolla" detta genom att prova:confused: . Risken är ju att man skapar problem, Min son är 16 han har aldrig haft några problem, jag har heller inte skapat några, tänk på att även små barn har rätt till sin intrigitet. Jag slutade ta tempen i rumpan när de sa ifrån vid ca 18månaders ålder, suppar har jag inte heller gett mina barn sen dess.
Givetvis ska man hjälpa sitt lilla barn med hygienen men inte stjälpa det. Vad gäller manlig omskärelse bör det inte ske på annan grund än rent medicinsk anser jag, eller för att den vuxne mannen av någon andledning vill det själv. Opium eller religion båda gör folk lika dumma
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

Mja..
Problemet hos just min son är inte att det inte sluter tätt utan att det är för tajt (han är lixom född sån och det är inget vi har skapat) därav att vi måste tvätta, smörja och tänja i perioder... För att han skall kunna kissa... På läkares inrådan....

Det låter mycket dumt att dra i penis bara för provandets skull så jag förstår inte varför du ens tar upp det.

Ett sätt att hjälpa honom så han får hålla sig frisk utan att jag skall tvinga i honom antibiotika i förebyggande syfte är bla att torka piss, torka piss och torka piss.

Tänk på det när du hänvisar till din friska son och sitter på dina höga hästar.

mvh Eva
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

_Eva_ skrev:
Mja..
Problemet hos just min son är inte att det inte sluter tätt utan att det är för tajt (han är lixom född sån och det är inget vi har skapat) därav att vi måste tvätta, smörja och tänja i perioder... För att han skall kunna kissa... På läkares inrådan....

Det låter mycket dumt att dra i penis bara för provandets skull så jag förstår inte varför du ens tar upp det.

Ett sätt att hjälpa honom så han får hålla sig frisk utan att jag skall tvinga i honom antibiotika i förebyggande syfte är bla att torka piss, torka piss och torka piss.

Tänk på det när du hänvisar till din friska son och sitter på dina höga hästar.

mvh Eva

Eller så kanske han skulle må bra av att bli omskuren. Då försvinner ju problemet. Är det ingen som kommit med det förslaget?
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

Tack Cilla,

Jag tycker det, min man tycker det, uroterapften tycker det men inte doktorn på barnsjukhuset...

Just nu är det uthärdligt och han håller som sagt på att bli torr men det känns inte som en bra lösning i långa loppet.

Vi får se om problemet tilltar när "paketet" växer. Om så är fallet så MÅSTE vi se till att han får hjälp att bli omskuren.

mvh Eva
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

Ni får väl hävda religiösa skäl för den goda sakens skull då.
Ungen måste ju få ha ett liv!
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

En bra ide Inte_Ung!

Om sonen blir sämre med tilltagande ålder (och storlek på "paketet")så blir vi religösa!!!

Men för att återgå till ursprungsfrågan så skall man inte dra i pillen i onödan.
Är man orolig för att det skall bli mycket smuts så kan man med fördel bada barnen en kvart om dagen. Ha i barnolja. Tvätta barnet som vanligt på kroppen, rumpan och pillen men inte dra bak förhuden.
Dra i pillen klarar de ofta av ganska bra själva så det är bra (och trevligast för alla) om de lär sig att tvätta händerna "i tid och otid".

Just att bara sitta i ljumt vatten en kvart löser upp mycket äckel, gojs och bakterier som kan ha satt sig på fel plats har jag fått lära under den tid vi gått på utredningar med vår son.

mvh Eva
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 515
Senast: Modest
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 318
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 436
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 983
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Provridning
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp