tvätta barnens intimare delar...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: tvätta barnens intimare delar...

citat "Tänk på det när du hänvisar till din friska son och sitter på dina höga hästar.

mvh Eva[/QUOTE]"

Vet inte om du menar det till mej:confused: Men i såfall kanske du ska läsa mitt inlägg en gång till
"Sen kan ju det vara fel som gör att det inte sluter tätt med infektioner och blåspenis som följd"
Givetvis menar jag inte att du skapat några problem för din son om du hade varit så korkad hade du säkerligen inte skrivit inlägg från första början
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

Ja mitt inlägg är ett direkt svar på ditt inlägg eftersom du har svarat på mitt första.

Var det så att ditt inlägg inte gällde mitt specifika inlägg utan är allmänt hållet, dvs riktat till alla så rekomenderar jag att du skriver *knapplån* eller *kl* så slipper det bli onödiga missförstånd.

mvh Eva
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

jorå jag har träffat en amrikansk man som hade velat ha kvar sin förhud.
Och han gilalr inte alls att beslutet att ta bort några av hans kroppsdelar togs över hans huvud.

Om man nu vill omskära sig av reliösa skäl så kanman väl göra det när man är vuxen nog att fatta ett sådant beslut?

Det är ju tex 18års gräns på tatuering
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

skapar det problem - så givetivs så ska det åtgärdas! Precis som om det vore ngt annat fysiskt fel.
Men av alla mina killkompisar och partners så är det bara en enda som blivit omskuren av medecisnka skäl - hans förhud var för trång.
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

CillaW skrev:
Jag tyckte precis du skrev att omskärelse borde förbjudas.

Det andra kan vi säkert diskutera tills vi kräks, men det hör inte till tråden.

Och jag anser inte omskärelse vara stympning.

Ja, det skrev jag. Inte ropar jag för det. Men jag skulle inte rösta emot förslaget om jag hade rätt att bestämma det.

Det känns som att det är den omskurne som har mest rätt att definiera om denna känner sig stympad eller ej. Jag kan inte avgöra det.
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

Fast är det "riktig" omskärelse man gör på barn med för trång förhud? Gör man inte bara ett litet litet snitt i förhuden så att det går att dra tillbaka?
gulan
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

Till Eva, mitt inlägg var riktat till alla inte till dej specifikt (som detta är) Att säga att jag sätter mej på höga hästar för att jag hänvisar till min "friske " son tycker jag är märkligt vad vet du om min sons hälsa? det finns andra problem och sjukdomar än det din son lider av
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

Till Eva igen: Kanske borde du läsa trådskaparens första inlägg det var det jag svarade på och sedan kommenterade jag omskärelse visste inte att man behövde skriva knapplån då
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

TinyWiny,

Jag uppfattade ditt inlägg helt klart riktat till mig eftersom du hade svarat på mitt. Var inte inlägget till mig personligen utan allmänt hållet så ber jag om ursäkt.

"Liten snabbkurs"
Om du tittar uppe till höger på ditt inlägg nr 67 som du gjorde igår kl 20:09 så har du svarat på gulans inlägg. Men eftersom du skriver tydligt och klart mitt namn så förstår ju både gulan och jag vem det är riktat till och rätt person tar åt sig av inlägget.

Tittar du på ditt första inlägg i tråden nr 55 så ser du också att du har svarat mig och inte trådskaparen. (Därav att jag reagerade.)

Så för att slippa onödiga missförstånd som detta så är det klokt att hålla tungan rätt i mun och trycka på rätt "svara på detta" knapp, alt skriva namnet till den man vill adressera sitt inlägg.
Eller om man bara hugger någon "svara på detta"-knapp varsomhelst i tråden så skriver man *kl*

Okej?

mvh Eva
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

Ärligt gulan så vet jag inte hur de gör med små barn.

Det beror väl på lite hur illa det är. Men jag kan tänka mig att de börjar så i alla fall.

mvh Eva
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 515
Senast: Modest
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 318
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 436
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 983
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sytråden del 4
  • Jämställt förhållande
  • Cameo

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Provridning
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp