tvätta barnens intimare delar...

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tokmaja

Läste i en tidning att när barnet passerat tre kan man börja tvätta under förhuden på pojkarna, testa att dra bak den och så... gör ni det??
För mig känns det så privat.. inget jag alls vill göra på sonen... ska man göra det???
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

Oj, det har jag aldrig tänkt på.
Min son är 4½. Vill inte riktigt pilla honom där.
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

Nu talar jag av egen erfarenhet, min son (kommer inte riktigt ihåg hur gammal han var men omkring 2 1/2-3 år) fick infektion pga av att han inte hade tvättats ordentligt i/runt förhuden dessutom så ska man vad jag vet dra tillbaka förhuden för att "tänja" ut den, där fick sonen också problem när han själv skulle klara av tvättandet, han fick inte tillbaka förhuden utan fick åka till sjukhuset och få hjälp.
Han hade :devil: ont och skrek jättemycket.

Jag tycker att om man nu tycker det är jobbigt så kan väl kanske pappan ta den biten, lära sonen tidigt så kan han ju själv få klara av den hygienen.
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

Visst, men hur ofta? Och är det inte större risk få in bakterier OM man är där o pillar?
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

Jag får nog sköta den biten själv antar jag.
Sonen bor hos mig.
Hm...vad jobbigt.
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

Tokmaja skrev:
ska man göra det???
Om man vill att barnet ska slippa infektioner och illaluktande gegg där, så bör man göra det Ja..
Här var det dock maken som skötte om just den biten på sonen, när han var liten.
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

paradiset skrev:
Visst, men hur ofta? Och är det inte större risk få in bakterier OM man är där o pillar?

Gör det till en rutin när man ändå badar/duschar. Du tvättar väl dig själv i underlivet när du duschar:angel:
Jag tycker inte man behöver göra ngn stor sak av det..som att tvätta rumpan, håret osv, ngt som måste göras..
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

paradiset skrev:
Visst, men hur ofta? Och är det inte större risk få in bakterier OM man är där o pillar?

Nix, större risk om man inte gör rent och får bort det gegg som samlas där.

Ett problem man slipper om pojken är omskuren :)
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

Min son är 9 år, jag har aldrig dragit bak förhuden för att göra rent, han har heller aldrig haft en infektion.

När jag fick barn så sa man att det behövdes inte.
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

mimus skrev:
När jag fick barn så sa man att det behövdes inte.
Det har jag läst här och var. Att det behövs inte, eftersom förhuden sluter tätt i flera år så att bakterier inte kan komma in. Att förhuden ska lossna själv i sin egen takt.

Kanske nya rön på senare år?
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

mimus skrev:
Min son är 9 år, jag har aldrig dragit bak förhuden för att göra rent, han har heller aldrig haft en infektion.

När jag fick barn så sa man att det behövdes inte.
min son är 5 och jag har heller aldrig gjort det.
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

nu bara måste jag ju fråga på bvc nästa gång vi är där...
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

Och om han i dagsläget skulle få en infektion, så skulle han få göra rent själv.
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

Jag har aldrig gjort det. Ena sonen fick en infektion under förhuden i treårsåldern och det var antagligen för att han själv dragit för mkt i den. Det gick över med salva. När de har varit lite äldre, 6-7 år och uppåt, så har min man hjälpt dem med detta.
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

Ja! Precis detta har jag ju oxå hört att man INTE ska vara där o pilla för mycket innan de fyllt 6 år för att förhuden på vissa pojkar yngre än 5-6 år inte ens kan dras i så mycket och att man kan skada då,mins att min bror grät och hatade bli tvättad där! Och han hade allt normalt.
Ska oxå fråga på BVC, ska ändå dit med lillebror om 14 dagar.
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

Nu är min son 16 år så det är ju några år sedan, man har kanske nya rön i dag..:angel: dom ändras ju hela tiden..
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

För att många killar med avkapade förhudar önskar att de hade dem kvar, när de kommer upp i vuxen ålder.
 
Sv: tvätta barnens intimare delar...

:eek: Jag undrar vad du kan om detta?

Nu pratar vi inte kvinnlig omskärelse här om det är det du tänker på vilket naturligtvis borde förbjudas.



Nu var jag lite snabb......såg jag
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 515
Senast: Modest
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 318
Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
2 436
Senast: orkide
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 983
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Provridning
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp