Jag investerade i ett nytt träns i veckan som "tyvärr" bara fanns med mässingspännen... Naturligtvis har jag bara bett i "silver"...
Efter den mode trend som var för ett par år sedan när ALLA använde mässing på hästarna (den verkar btw ha gått över?) så trodde jag inte att det skulle bli något bekymmer att hitta ett så vanligt bett som jag använder i mässing..
Men det verkar det vara!
Jag vill ha:
Tvådelat
Eggbett/muffbett (fasta ringar)
10,5 cm
Mässing/cyprium/guldfärgat
Finns det NÅGON som sett till ett sån´t bett?
Om man inte hittar något sådant, tror ni det går att måla bettringarna med guldfärg?
Inte mundelen alltså utan endast ringarna? Finns det färg som fäster tillräckligt bra på metall och står emot slitage och väta?
Efter den mode trend som var för ett par år sedan när ALLA använde mässing på hästarna (den verkar btw ha gått över?) så trodde jag inte att det skulle bli något bekymmer att hitta ett så vanligt bett som jag använder i mässing..
Men det verkar det vara!
Jag vill ha:
Tvådelat
Eggbett/muffbett (fasta ringar)
10,5 cm
Mässing/cyprium/guldfärgat
Finns det NÅGON som sett till ett sån´t bett?
Om man inte hittar något sådant, tror ni det går att måla bettringarna med guldfärg?
Inte mundelen alltså utan endast ringarna? Finns det färg som fäster tillräckligt bra på metall och står emot slitage och väta?