Tvååringarna - Födda -06

Sv: Tvååringarna - Födda -06

Off Topic men... Vi ska betäcka om Majken med Lykke Gutten i år, han står ju i Piteå och eftersom vi har en tvåbent bebis i huset så blir det lättare att ta en hingst nära...

Årets och nästa års årgångar får hålla sig i sina årgångstrådar... :p

Årets och nästa års årgångar får hålla sig i sina årgångstrådar... :p

Jag är så skrockfull, så egentligen finns inte mitt tidigare inlägg och jag kommer inte att ta upp detta ärende förän tidigast 90 dagar in i dräktighet... lovar... :D

Sambon tror att han är några cm över 150... haha, vi måste nog ta och mäta honom snart ändå... :angel:

Men jo, han är väldigt vuxen även i psyket och sambon är ovanligt positiv när det gäller den här hästen. Vi har inte varit ner något på banan med honom än, men det blir nog om en vecka eller två förhoppningsvis...

Såg att du hade plockat bort ett birkelandfragment, var satt det och framför allt hur mkt kostade det att ta bort det? Har själv en häst med birkeland som jag funderat på att ta bort, men är i valet och kvalet då han ej har ont av det (det är en ridhäst).

Såg att du hade plockat bort ett birkelandfragment, var satt det och framför allt hur mkt kostade det att ta bort det? Har själv en häst med birkeland som jag funderat på att ta bort, men är i valet och kvalet då han ej har ont av det (det är en ridhäst).

Fragmentet satt på insidan vänster bak och var rätt stort. Hon var störd av det men inte halt, man såg att hon vilade mer än på andra ben och att hon sparade det en aning.
Det kostade som en OCD-operation, någonstans 10 - 12 000 som taxan är på vår klinik. Det skiljer ju rätt bra mellan kliniker.

kl till ALLA...

Hur höga är era 2 åringar ?

Min Jags är 151 i rumphöjd något lägre fram och
Rock the world är 161 i rumpan och något lägre fram

Ja, han är verkligen en jätte. I största laget kan man tycka. Lite väl stor kanske för min smak. Ingen som tror att det är en tvååring i alla fall om de inte ser svansen. :D

"Hitler" är ca 1.56 fram o bak utan skor.
Nettan är nog 1.45-49 ,var ett tag sen jag mätte henne o kommer inte ihåg vad hon var då.

Jag ska väl ta och presentera min lilla märr :idea:
Hon blev inkörd ganska sent och mortionskörs för dagen ca 6-7 km varannan dag.

Madame Beaute
e:Smasher u:Beauty Rubin ue:Anders Crown

18627829.jpg

18627868.jpg

Åh, Smasher :love: lämnar ju underbara travare och Anders Crown var två av mina mest talangfulla hästar efter.

Var rädd om den!

En riktig läckerbit vill jag lova!! :love:

Ja nog är hon fin allt! :love: :love: Det är ett nöje att köra henne... :D

Jag kollade träningen mot treåringen för ett år sen, jag ligger ungefär två månader före med den i år. Det är skillnad på att börja med en som inte stått på box och varit sned i rumpan i tre månader. :idea:

Nu har man liksom tid med lite avbrott, det kändes inte som man hade förra året.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka