Två vitt skiljda frågor

Nera

Trådstartare
Här kommer två frågor som inte har med varann att göra men jag kör de i samma tråd iaf

PV och jag håller på med flytt till vår första egna lägenhet. I köket är inredningen i vitt och bok (luckorna är vita och beslag är i bok). Nu är det så att vi har kärat ner oss i ett matsalsbord i valnöt... Så en enkel fråga, ser det helt knasigt ut att "blanda" bok och valnöt?

Fråga två handlar om tv-rummet. Vi har hittat en fåtölj som är så skön så att vi nästan bara MÅSTE ha den, tyvärr är det ingen sönhet... :crazy:
95501210_l.jpg

Men, troligen bortser vi ifrån att den ser ut som ett bilsäte och köper den iaf... MEN vi har en tanke om att köpa en Klippan soffa från IKEA med, KAN man ha en textilsoffa då? Eller ser det helknasigt ut att blanda konstläder med en soffa i textil?

Sv: Två vitt skiljda frågor

Men Klippan finns ju i läder också - skulle inte den fungera? Eller ska ni ha en 4-sits?

det finns liknande fåtölj på J*sk
har lite svårt för möbler från ru*ta och Ö*b....
Har provat den från J och den är grymt skön!!

varför inte bara byta ut beslagen till något annat?
De kostar inte så mycket och ser rejält roligare ut än de i bok (som för övrigt sitter i de flesta lägenheter) Om ni byter ut beslagen mot valnöt så är det inget du kommer störa dig på :D (för i slutändan så är det sånt som DU kommer se men "ingen annan")

jag tycker du kan blanda textil och skai. Man kan göra mycket med prydnandskuddar och plädar :idea:

Vi har en skinnsoffa och två fåtöljer i textil, det ser inte ett dugg konstigt ut. Både soffan och fåtöljerna är svarta och vi har likadana kuddar i dem.

Och ang. köket håller jag med om att det enklaste måste vara att byta ut beslagen, om det bara är de som är i bok. Antingen till beslag i valnöt eller metall.

Jo men då blir det ju så satnas dyrt... Usch tusenlapparna flyger ju redan...

Det är den från Jysk ;) Och JA den är ju så grymt skön

+ Sandra78
Okej med då kanske det går att köra på att blanda material i tvrummet iaf.
Dessvärre är dte inte bara beslagen som är i bok utan även mellanrummen mellan skåpen om ni förstår hur jag menar?
Om det bara hade varit beslagen så kanske vi hade övervägt att byta ut dem, fast egentligen vill vi inte lägga för mycket pengar på sånna saker då vi ju inte vet hur länge denna lägenheten kommer bli vårt hem..

men om man kikar på egenskaper så står det rusta *förvirrad*
jysks har väl ingen nackkudde ;)

Nej jag kom på att jag skrev nog visst fel, den är från Rusta. Försökte kika efter liknande på Jysks hemsida men de hade ju inte sina produkter så man kunde se dem... :mad:
Vet du hur priset låg på den på Jysk?

Jag skulle inte stirra mig blind på vad det är för knoppar/handtag på köksskåpen. Det är jätteenkelt att byta dem och det borde inte kosta så mycket heller. Ett par- tre hundra kanske och även om det är en hyresrätt så gör skillnaden så mkt att det blir värt det! Jag flyttade in i en lgh med just såna där bokhandtag på vita luckor och jag bytte bara rakt av till handtag i rostfritt från IKEA. Bara att mäta mellanrummet mellan hålen och köpa några som har samma mått. Det blev som ett helt nytt kök!

Ja jo det går ju iofs, men just nu är det så mycket annat vi fixar och donar med så det kanske får komma sen. Men det är ju fortfarande bänkskivor och mellanrummet mellan luckorna som ställer till porblem då. Det är ju fortfarande bok :(

Ah tack :bow:
Den var ju faktiskt lite finare, men kostade därefter med... :crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gamla trotjänare
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror

Hund, Katt, Andra Djur

• Utreda för allergi eller inte
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30