Två tupar och

J

jan

Två tupar och en höna
Ja jag fick dom i Torsdags v12
Och de trivs bra men ett problem är att tupparna
gorma.

Kaku kaka och det kl 3 på Natten hjälp mig min Mamma får snart spader !!! :cry:

Sv: Två tupar och

De är tuppar och tuppar gal, så vill man inte höra dem får man äta upp dem.

Man kan dock först prova att se till att de har kolsvart hela natten igenom. Dvs häng för ev. fönster med något som inte släpper igenom ljus alls.

Tuppar gal, vill man inte höra galande kan man inte ha tupp! De börjar vanligen gala när det blir ljust ute.
Som fg talare säger kan man minska galandet gm att ha kolsvart, men en del gal trots mörker.

Varför två tuppar och en höna? De lär börja slåss för eller senare! En tupp räcker, vill man ha fler tuppar rekommenderar jag tre istället för två, de slåss mindre än två. Men en tupp gal, två tuppar gal x2, tre tuppar gal x 3 osv.

Tuppar gal, vill man inte höra galande kan man inte ha tupp! De börjar vanligen gala när det blir ljust ute.
Som fg talare säger kan man minska galandet gm att ha kolsvart, men en del gal trots mörker.

Varför två tuppar och en höna? De lär börja slåss för eller senare! En tupp räcker, vill man ha fler tuppar rekommenderar jag tre istället för två, de slåss mindre än två. Men en tupp gal, två tuppar gal x2, tre tuppar gal x 3 osv.

Men inte tre på Natten :devil:

Har 6 tuppar å de galer i kör på nätterna och hela dagarna. Vi har även sovrummet åt hönsboden så hörs väl. vi tycker det är mysigt med liv och rörelse. :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 284
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 037
Senast: Lavinia
·
Fritid Finns det bukefalister som kan Visby? Ja. kommer ha en dag i Visby (ja, den där kryssningen ja) nästa vecka tillsammans med min mamma...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 754
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar