E
Eldbarn
Sv: Två råttor?
/Moa, råttflickorna och råttpojkarna
Stollan skrev:Nej, hund har sin egna och tillhör inte L80.
Det gäller samtliga sällskapdjur med undantag för hund och katt.
Står i förordningen.
Så oerhört dumt!
Det står när det gäller för kaniner specifikt så okastrerade könsmogna hannar gäller samtliga gnagare förtom guldhamster som alltid bör vara solitär. Jag har frågat veterinär på jordbruksverket (innan allt hamnade hos djurskyddsmyndigheten) som har bekräftat detta.
Helt idiotiskt, då det ju inte ens stämmer.. Att till exempel råtthanar ska vara ensamma.. Men en veterinär? *suck* Jag blir så trött på sådant här..
Men det är just det att det gäller för samtliga gnagare och gnagare räknas mus, råtta, hamster osv. Kanin står det när det gäller enbart.
Läs gärna L80 själv.
L80 har slagits samman med L81 så det är lättare att läsa nu för förr läste folk oftast bara L80 när det var lika viktigt att läsa L81 för det var där jordbruksverket skrev hur dom ville att man skulle tolka förordningen.
Jag har redan läst precis allt som står där, det har jag gjort flera gånger och irriterat mig på mycket där.. Visste bara inte var man ska klaga, om det är på djurskyddsmyndigheten eller jordbruksverket..
Det är bara att mailboma djurskyddsmyndigheten så kanske det ändras om tillräckligt många protesterar och lagen ändå skall korrigeras.
Det ska jag minsann göra! Ska man klaga på djurskyddsmyndigheten då?
Länken till djurskyddsmyndigheten där du även hittar L80.
Djurskyddsmyndigheten
/Moa, råttflickorna och råttpojkarna
Senast ändrad av en moderator: