Två kullar???

S

snabelA

nu är det så att mina två katthonor har fåt varsin kull kattungar. Den ena kullen kom 6/8 och den andra precis en vecka senare 13/8. när är det lämpligt att sätta dem tillsammans? är det vid 12 veckors ålder när de är redo att lämna mamma? eller är det senare/tidigare?

tack:bow:

Sv: Två kullar???

Jag hade mor och dotter som fick ungar med några timmars mellanrum, de valde själva att ligga ihop allihopa så hade jag inte haft turen att vara där i rätt tid så hade jag inte vetat vems kattunge som var vems;)

Om dina honor inte blir irriterade på varandra så varför ha dem separerade?

är det vid 12 veckors ålder när de är redo att lämna mamma? eller är det senare/tidigare?

För det första, sådant tar man reda på innan man övht låter sin katt bli parad.
För det andra, kattungarna får vara minst 12 veckor gamla när de flyttar. Vissa kan behöva stanna längre.

Låt honorna ha möjlighet att själva välja vart de vill ha sina ungar. Med stor sannolikhet kommer de själva att "flytta ihop" och börja uppfostra/dia/tvätta ungarna tillsammans.

Mina honor hatade varandra, tills den äldre fick ungar. Den unga honan var väldigt avskydd av den äldre, och födde när vi inte var hemma. När vi hittade henne hade den äldre honan lagt sig hos henne och även placerat sina ungar där - det kanske hon gjorde redan vid förlossningen, det vet vi inte. Sen dess fungerar de jättebra ihop.
Familjen1.jpg

Så jag hade nog låtit det vara öppet för dem så att de kan välja själva.

Låt honorna ha möjlighet att själva välja vart de vill ha sina ungar. Med stor sannolikhet kommer de själva att "flytta ihop" och börja uppfostra/dia/tvätta ungarna tillsammans.

Mina honor hatade varandra, tills den äldre fick ungar. Den unga honan var väldigt avskydd av den äldre, och födde när vi inte var hemma. När vi hittade henne hade den äldre honan lagt sig hos henne och även placerat sina ungar där - det kanske hon gjorde redan vid förlossningen, det vet vi inte. Sen dess fungerar de jättebra ihop.
Familjen1.jpg

Så jag hade nog låtit det vara öppet för dem så att de kan välja själva.

Åhhh vilken gosig bild:love:
Den bakre katten är en kopia av vår Nicco:love:

Va kul. :) Vad är Nicco för nåt? Mira är Birma/Norsk Skogkatt.

Det syns inte på bilderna men det är 5 kattungar däri också. :D
Familjen3.jpg

Va kul. :) Vad är Nicco för nåt? Mira är Birma/Norsk Skogkatt.

Det syns inte på bilderna men det är 5 kattungar däri också. :D
Familjen3.jpg

Jo jag såg några av bebisarna:love:

Nicco är en tvättäkta bondkatt;)
Hennes mamma är korthårig och hennes pappa var en stor riktigt långhårig drufs.
Niccos päls är lika lång som pappans, hon har "lejonkrage" och likadan svans som din har, så otroligt lika både i päls och teckning.
Hennes päls är en sådan där superpäls som det aldrig blir tovor i, hon är mycket medveten om att hon är fin, hon är en tvättäkta "dam" som ser till att andra fixar det hon vill ha, antingen de andra katterna eller hunden:D vi människor kan också vara bra att ha ibland;)

Hur gammal är din? vår är 10 år.

För det första, sådant tar man reda på innan man övht låter sin katt bli parad.
För det andra, kattungarna får vara minst 12 veckor gamla när de flyttar. Vissa kan behöva stanna längre.

jag blir så irriterad på sånt där!!! varför svarar du ens i tråden om du inte skulle ge något råd, jag frågade ju inte efter vad ni tyckte om att jag hade gjort mina katter dräktiga utan att veta just denna sak!

och du det är inte första gången jag har fått kattungar så jag VET att de kan behöva stanna längre.

de ligger i olika lådor en bit ifrån varandra, men imorse var en av kattungarna i fel låda! haha, snart har det nog löst sig så att alla blir en stor familj! så härligt det är med de små liven!:)

jag blir så irriterad på sånt där!!! varför svarar du ens i tråden om du inte skulle ge något råd, jag frågade ju inte efter vad ni tyckte om att jag hade gjort mina katter dräktiga utan att veta just denna sak!

och du det är inte första gången jag har fått kattungar så jag VET att de kan behöva stanna längre.

Jag måste be tusen gånger om ursäkt för jag läste ditt ursprungsinlägg helt fel.
Jag är ordblind så många gånger skär det sig i huvudet på mig.

Jag har nog missförstått ngt men är kattungarna verkligen födda i augusti? Det är ju juni nu och jag ser ju att tråden är ny. Antagligen är det bara jag som är korkad och inte kan läsa och har missförstått men jag är bara tvungen att fråga :angel:

haha, nej, jag har ju skrivit helt tokit!!! den ena kullen är född 6/5 och den andra 13/5. så tokit det blev...

Liknande trådar

Övr. Katt Hallå på er! Av en slump så hittade jag till Bukefalos och kände vilken jackpott! Ni kanske kan hjälpa mig. Är i grunden egentligen en...
Svar
6
· Visningar
476
Senast: Blyger
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
812
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
566
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 564
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama