Två hästar döda i trafikolycka

Sv: Två hästar döda i trafikolycka

usch låter inte kul.. hur hade de kommit lösa?? raketer??

har tyvärr inget svar på din fråga, men att raketer skulle vara orsaken skulle inte förvåna mig för fem öre...

eller kombinationen massor med snö (närmare 50 cm), mer än -10° och mycket älgar. Det gör att stängslena hänger nästan på backen medan hästarna är rätt prilliga och älgarna rör sig till hagarna där hörester finns. Har flera grannar med bra stängsel där hästarna har varit på rymmen flera gånger de senaste dagarna. Elen jordar väl även dåligt...

Urs och fy! :cry: Som grimman säger, jordningen kan ju alltid ställa till det.. Mitt tips är att jorda i kasen! Alltså i skithögen, alltid varmt där i! Bästa strömmen jag har fått, täckte ordentligt för hela sommarhagen även på vintern - till följd att hästarna faktiskt stannade inne hela långa vintern! :idea:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Vid halv sju-tiden på torsdagsmorgonen fick polisen i Skåne larm om en trafikolycka, där en bilist kört på en häst. Det visade sig att...
Svar
0
· Visningar
68
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Mannen hade kört av vägen och voltat efter att ha krockat med en häst. Även hästen är död.
Svar
0
· Visningar
118
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ännu en trafikolycka med dödlig utgång för en häst har skett, denna gång utanför Lungsjön, Ramsele, i Ångermanland.
Svar
0
· Visningar
296
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två skott och två döda ponnyer. På fredagskvällen skulle jägaren jaga vildsvin, men sköt istället Aileens två hästar Bubbe och Carisma...
Svar
0
· Visningar
68
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama