Två frågor om seminering!

unoannis

Trådstartare
Mitt sto insem med fryst för 4 dagar sedan, idag ser hon ut såhär :
http://www.bilddump.se/bilder/20200620173811-87.249.179.173.jpeg
Ser det normalt ut?
Undrar också hur pass känsligt det är för stoet såhär tidigt, jag hämtade henne från sem stationen där hon stått bredvid ett sto med föl, och hon var stressad när hon kom hem? Hon letade och vandrade .. lugnat ner sig nu dock men rädd att det påverkats när hon höll på så..
 
Mitt sto insem med fryst för 4 dagar sedan, idag ser hon ut såhär :
http://www.bilddump.se/bilder/20200620173811-87.249.179.173.jpeg
Ser det normalt ut?
Undrar också hur pass känsligt det är för stoet såhär tidigt, jag hämtade henne från sem stationen där hon stått bredvid ett sto med föl, och hon var stressad när hon kom hem? Hon letade och vandrade .. lugnat ner sig nu dock men rädd att det påverkats när hon höll på så..
Vilken färg är kletet irl? Hon kan ju ev vara infekterad, togs det något bakterieprov?
Vissa ston är säkert känsligare än andra men jag har köpt ston som stått på semistation och sen kommit hem till mig dvs nytt hem med allt vad det innebär och de har ändå blivit dräktiga.
 
Vilken färg är kletet irl? Hon kan ju ev vara infekterad, togs det något bakterieprov?
Vissa ston är säkert känsligare än andra men jag har köpt ston som stått på semistation och sen kommit hem till mig dvs nytt hem med allt vad det innebär och de har ändå blivit dräktiga.
Typ genomskinligt lite grumligt.
Ja bakterieprov togs, en bakterie fanns men en god så veterinären var inte alls oroad över det :)
Hon hade lite vätska i livmodern efter seminering, hon fick spruta för det
 
Typ genomskinligt lite grumligt.
Ja bakterieprov togs, en bakterie fanns men en god så veterinären var inte alls oroad över det :)
Hon hade lite vätska i livmodern efter seminering, hon fick spruta för det
Skicka bilden till din veterinär som seminerade så kan dom säkert hjälpa dig med din oro.
 

Liknande trådar

Avel Ja, alltså ni som sysslar med avel - hur ser er vardag ut? Vad jobbar ni med? Hur får ni ihop vardagen? Har seminerat mitt sto i år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 682
Senast: _Taggis_
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 169
Senast: ginnies
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 318
Senast: Alexandra_W
·
F
Avel Måste bara få gnälla lite på min märr! Ser gärna att ni har åsikter eller kommentarer då jag börjar bli måttligt irritered på hennen nu...
Svar
10
· Visningar
2 119
Senast: fladdermusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp